Adidas' innovative vej til VM i Brasilien
Reading time: 2 min
Adidas Innovation Team arbejder dagligt med at se 3-5 år ud i fremtiden. De forsøger konstant at være på forkant med teknologierne og arbejder på at udvikle de bedste produkter til deres brugere. Når Tyskland, Spanien, Argentina og alle de andre hold der optræder med Adidas på brystet rejser til VM i Brasilien, så vil det være med produkter der har været undervejs i flere år.
Vi har efterhånden hørt det nogle gange. Vi har måske også selv bemærket det. Fodbold i dag er ikke ligesom det var for 20, 10 ja selv 5 år siden. Spillet er under konstant udvikling og det stiller krav til producenterne. Derfor er deres samarbejde med spillerne også kritisk for at de kan få optimal indsigt i sporten.
Det er dog også indlysende at spillernes indsigt ikke er nok. Det kræver også at forholdende er i orden og det er en af de ting Antonio, som er Innovation Director hos Adidas, viser frem. Adidas bruger nemlig blandt andet teknologier som Vicon Motion Capture System, der blandt andet blev brugt til at filme Avatar og et klima-rum, hvor de kan teste spillere under forskellige vejrforhold lige fra ekstrem kulde til varme og selv sol og blæst.
Udover trøjerne er Adidas som nævnt også officiel sponsor for den store fodboldbegivenhed. Det indebærer blandt andet at de også står for den offcielle kampbold, som vi jo allerede kender. Brazuca hedder den innovative bold. Bolden er lavet af seks sammensmeltede paneler, som ud fra Adidas' tests skulle give en mere stabil bold der stadig bevarer en eksplosiv fart i luften. Noget der altid bliver sat i fokus ved VM-slutrunder i håbet om at få flere spektakulære mål.