Bliv klar til EM

Adidas og UEFA forlænger samarbejdet på fodbolde

Reading time: 2 min

Langtids-forholdet mellem tyske Adidas og fodbold-federationen UEFA synes ikke at få nogen ende. I hvert fald ikke lige med det samme, da man lige har forlænget aftalen så den løber til udgangen af sæsonen 2011/2012. Den nye aftale mellem Adidas og UEFA indebærer bl.a. at der for første gang nogensinde vil være officielle Adidas kampbolde til hver eneste kamp til den nye Europa League. Derudover vil der vanen tro komme en speciel Champions League fodbold som vil ændre design i hver sæson. Det eneste gennemgående vil være de karakteristiske stjerner som turneringen har i logoet. Også finalen vil få en helt unik bold hvert år, som bliver lavet specielt dertil (se billedet til højre). Adidas vil også fremover, i Champions League, stille specialt-designet beklædning til rådighed for de såkaldte match-officials der skal stå for afviklingen af kampene. Oven i det forventer man også at udbrede Champions League-serien til et bredere publikum og få tøjet ud i flere butikker. Til sidst vil en stor lastbil køre rundt mellem forskellige byer på europæiske kampdage for at promovere den nye Europa League. Her hvad parterne har sagt om den nye aftale: ”Vi er meget glade for at sådan en global aktør har valgt at fornye og videreudvikle dennes aftale med UEFA og med de europæiske klubturneringer. Denne udbygning beviser hvilket stærkt forhold vi har og at de europæiske klubturneringer er en ekstremt vigtig del af Adidas’ globale fodbold-kommunikations strategi. Vi er sikre på at dette samarbejde vil give Adidas glimrende muligheder for at udvikle deres populære mærke og promovere deres fodbold-produkter over hele verden.” - Philippe Le Floc’h, Marketings-direktør i UEFA. Vi er glade for dette yderligere skridt i vores fantastiske partnerskab med UEFA. Samarbejde i verdens vigtigste klub-turneringer åbner nye muligheder for os, og styrker yderligere vores unikke position i fodbold. Sammen med UEFA, vil vi fortsætte med at hjælpe til at fremme europæisk klub-fodbolds attraktivitet for fans og spillere sammen med vores produkter.” - Klaus Filbry, Vicepræsident for globalt fodbold sports-marketing i Adidas.