Da Polen tidligere på året lancerede deres nye hjemmebanetrøje uden det ikoniske ørnelogo på, skabte det røre i EM-værtslandet. Det har både fodboldforbundet og Nike taget til sig – og præsenterer nu den nye Polen-trøje. Med ørn.

Den nye Polen-trøje ligner den første udgave af hjemmebanetrøjen, men skiller sig ud ved at at have det røde logo med ørnen broderet ind i. Selve logoet er Polens nationale våbenskjold, og derfor var der et mindre ramaskrig over udeladelsen af det på den nye trøje.

I stedet havde man erstattet det med et mere moderne udseende logo, der var designet til både at kunne ligne en fodbold og hovedet af en ørn. Men det var altså ikke nok, og derfor lovede fodboldforbundet og Nike, at de ville fikse det inden slutrunden – og den nye trøje er så resultatet - en Polen-trøje version 2.0, om man vil.

Derfor pryder våbenskjoldet den nye trøje på midten af brystet, således at der både er plads til det nye og det gamle logo på trøjen – en udmærket løsning, så Nike ikke skal lave alle deres lækre trøjer helt om.

De nye trøjer er de mest teknologisk avancerede, som Polen nogensinde har spillet i, og faktisk også de mest miljøvenlige trøjer, Nike nogensinde har lavet.

De er naturligvis lavet af 100 % genbrugt polyester, og der er faktisk brugt imponerende 13 plasticflasker på at lave dragten – 8 til trøjen og 5 til shortsene.

Lavet af letvægtsmaterialet kaldet Atom er den nye nye trøje den letteste Nike nogensinde har lavet – og den vejer kun 149 gram. Den er også 110 % stærkere end og har bedre åndbarhed end de tidligere Polen-dragter. Samtidig er der indsyet bomuldsgarn i trøjen med Dri-Release teknologi, hvilket giver bedre komfort og øger effektiviteten af fugtfjernelse fra overkroppen.

Hvad synes du om den nye trøje, og glæder du dig til at se det flotte nye design til EM næste sommer? Del meget gerne din mening med os i boksen herunder nyheden.