Unisport og OB indgår stort digitalt partnerskab

28.08.2020

Skrevet af William Neuvonen

Unisport overtager onlinesalget af OB-trøjer og merchandise, hvilket giver nye muligheder og større udvalg til alle stribede fans.

De sidste forberedelser til den nye 3F Superliga sæson er i gang, og om kort tid kan vi præsentere den spritnye OB hjemmebanetrøje fra hummel. Men det er ikke den eneste gode nyhed til de stribede fans.

Klubben har netop indgået et nyt kommercielt partnerskab, som betyder at Unisport skal stå i spidsen for OB’s nye officielle online fanshop.

- Det nye partnerskab med Unisport er en rekordstor aftale for OB, hvor Unisport fremover vil være klubbens officielle online fanshop. Sammen med Unisport og hummel vil vi udvide paletten af OB-merchandise og samtidigt øge tilgængeligheden af vores produkter markant. Derfor er vi enormt glade for, at vi nu får muligheden for at tilgodese den stigende efterspørgsel på OB-merchandise og trøjer, som vi har oplevet i de seneste par sæsoner.

- Et øget fokus og udvidelse af vores online fanshop er helt i tråd med vores digitale strategi, da Unisport er landets førende platform for onlinehandel med fodboldudstyr, og derfor er det nye partnerskab helt sikkert noget, som kan være med til at udvikle os på den front, siger kommerciel chef i OB, Jack Jørgensen.

Siden 2016 har hummel været officiel tøjpartner i OB, og nu udvides partnerskabet til et dansk trekløver, hvor Unisport skal hjælpe til at udbrede den stribede trøje og andet OB-merchandise til fans på Fyn og andre fine steder, hvor det stærke, stribede fællesskab dyrkes.

- Vi og hummel har en fælles interesse i et stærkt dansk samarbejde med OB og klubbens samarbejdsklubber og partnere omkring Fyn. At få muligheden for eksklusivt at sælge OB-merchandise online var prikken over i’et.

- Hertil er Odense Boldklub en af Danmarks største fodboldklubber, både hvad angår historie og resultater. Det er tydeligt, at klubben har samme vision for fodboldens ædle kunst som Unisport, som netop er at fremme sporten på amatør- og eliteplan. Vi finder stor værdi i samarbejdet for begge parter, og vi glæder os over de mange muligheder dette byder, siger CEO hos Unisport, Michael Burk.

Den nye aftale giver Unisport status som Preferred Partner i Odense Boldklub, som er klubbens højeste sponsorniveau. Aftalen starter med øjeblikkelig virkning og løber frem til juni 2023.

Til sæsonoptaktsarrangementet på Nature Energy Park mandag d. 31. august fra kl. 17 præsenteres hjemmebanetrøjen for den kommende sæson, hvor der også vil være et begrænset antal trøjer i salg. Derudover starter onlinesalget fra Unisports hjemmeside allerede tirsdag morgen.

Magasinet Euroman har de sidste to sæsoner kåret OB’s hjemmebanetrøje som 3F Superligaens flotteste trøje, så der er store forventninger til byens nye striber, der præsenteres i den kommende uge.

Vil du have din trøje nu?

Så kan du heldigvis allerede forudbestille den hos Unisport via dette link.

Unisport er Europas førende online forhandler af fodboldstøvler, fodboldtrøjer og andet udstyr. Samtidig er Unisport en global medieplatform for fodboldrelateret indhold med over 5 millioner følgere på de sociale medier. Unisport har siden 1995 serviceret fodboldspillere og fans med de bedste fodboldprodukter og kyndig vejledning. Ud over butikken i København og Unisport.dk omfatter Unisport også lokale webshops i Sverige, Norge, Finland, Holland, Tyskland, Frankrig og Østrig og er endvidere tilgængelig for resten af verden på den engelsksprogede unisportstore.com. I 2019 åbnede Unisport en ny Flagship Store i hjertet af Paris, der er den første butik uden for Danmark.

Læs mere HER.