Unisport x Nike World Cup | Læs mere om kick-off-event for VM 2019-trøjerne

Reading time: 3 min

Paris, VM, sportsmode og Virgil Abloh. Tag det hele og bland det sammen så får du et vildt kick-off-event for Nikes lancering af VM-trøjerne, som skal bruges i Frankrig til sommer. Et event som Unisport selvfølgelig dækkede.

Nike 2019 VM-trøjer

Nike samlede mere end 40 topatleter i Paris, hvor de sammen skulle offentliggøre de 14 landsholdstrøjer, som skal bruges til VM-slutrunden i Frankrig. Nike 2019 VM-trøjerne handler om at give atleterne de bedste mulige forhold for at vinde VM-guldet igennem innovative teknologier og en ny tankegang.

Nikes ambition er at inspirere og hjælpe kvindefodbold til et helt nyt niveau, hvor det bedst mulige sted at starte er til VM-slutrunden til sommer. Nike har investeret mere tid i den nye generation af græsrødder, og kommer til at tilbyde endnu flere innovative og overbevisende produkter.

Fortsætter nedenfor.

Når vi nu snakker om produkter, så var det muligt at komme på forskellige tours igennem Nike-eventet, hvor Nike produkt- og designeksperter tog os igennem nye produkter og innovationer. Vi startede hele turen i sports BH-afdelingen, hvor Nike har brugt meget energi på at skabe nye innovative ideer. En af de nye innovationer bliver deres Flyknit sports BH, hvilket givet noget af det bedste mulige støtte til de kvindelige atleter, samtidig med at det bliver brugt som en dagligdags-produkt. Derudover har Nike også skabt en ny high-performance BH-kollektion, der inkluderer hele 57 nye styles, hvilket tilbyder endnu flere former, størrelser og sports specifikke stile – imens tankegangen kommer til at være centreret omkring fit, support, feel og style.

Efter introduktionen af Nikes nye sports BH-kollektion bevægede vi os over mod sportswear-, lifestyle- og sneaker-introduktionen. Her fik vi en gennemgang af de seneste og mest hyped sneaker – der inkluderede en helt ny Nike Air VaporMax Flyknit 2 LXX Swarovski. Det har været en sneaker som mange personer har efterspurgt, og har været interesseret i at bruge til et helt specifikt award-show i år. Man kan næsten fornemme, hvordan Nike-sneakers er begyndt at sætte standarder indenfor innovationer, stile og sneakers generelt.

Fortsætter nedenfor.

Bevæger vi os over mod højdepunktet ved eventet – så er det tid til at møde Nike-atleterne, som blandt andet inkluderede Fran Kirby, Frida Maanum, Shanice van de Sanden og mange andre. Vi fik muligheden for at spille atleterne spørgsmål om Nike Victory Pack, som de også viste frem til eventet. Denne Nike Pack er de støvler, som atleterne skal bruge til VM, så vi fik en masse interessante svar fra dem.

Frida Maanum fra Norge havde nogle interessante svar omkring Norges udebanetrøje, da hun var helt vild med designet, som er lavet med en faded overgang i Norges farver – rød, blå og hvid, imens resten designet tog inspiration fra Norges kultur. Frida var også vild med Victory Pack-støvlerne, da støvlerne havde fået en cool colourway og fede detaljer så som ’Goddess of Victory’-teksten på mærkerne. Til slut snakkede hun om, hvor meget hun glædede sig til VM og så frem at repræsentere Norge ved VM og generelt have en sjov tur, hvor de kæmper om guldet.

For at slutte eventet af fik vi muligheden for at se alle Nike VM-trøjerne på tæt hånd, mens senior apparel product manager for global football, Cassie Looker, tog os igennem trøjerne og inspirationen bag trøjerne. Alle trøjerne havde en cool fortælling, så man kan virkelig se at Nike har brugt tid og energi for at få indarbejdet dette i trøjerne.

Vi har kun high fives til overs til Nike, da dette fede event sprang taget af Palais Brongniart, som lagde scene til Nike VM-trøje eventet. Vi kan ikke vente med at se Nike Victory Pack, de nye VM-trøjer og generelt til at VM bliver sparket i gang til sommer.