Inter skal forsøge at vende tilbage til tidligere tiders styrke, og i kampen om at vende tilbage til den absolutte europæiske top lancerer milano-klubben en ny hjemmebanetrøje og udebanetrøje i samarbejde med Nike. Du kan se de nye trøjer lige her.

Det har været nogle hårde år at være Inter-fan i på det seneste. Efter at have vundet 5 mesterskaber på stribe og sågar en imponerende Champions-League triumf i 2010, har det været op af bakke for Milano-klubben med de stolte traditioner i de seneste år. Inter er langsomt gledet i skyggen af Juventus og Milan, men nu er traditionsklubben klar til at rejse sig igen med to helt nye trøjer.

Og skal man tilbage til tidligere tiders storhed, så har man brug for en klassisk trøje, der signaler elegance og overskud, og som er et vidnesbyrd på den stolte historie, der er forbundet til Inter. Det virker til at være tanken bag de to nye trøjer, som Inter nu lancerer i samarbejde med deres mangeårige samarbejdspartner Nike.

Hjemmebanetrøje er holdt i klubbens meget klassiske og nærmest ikoniske blå/sorte farver, der på italiensk også er klubbens kælenavn. Det italienske ord for blå og sort Neazurri er blevet et synonym med Inter, og derfor kommer det næppe som nogen overraskelse at trøjen også er holdt i de klassiske farver.

Mere interessant er det imidlertid at se, hvordan Nike og Inter har valgt at lave de ligeså ikoniske striber, som vi er vant til at se på Inters trøje. En stribe kan meget let skifte form over tid, men på denne års hjemmebanetrøje er der igen blevet plads til de store og markante striber, som vi også så på sidste års hjemmebanetrøje.

Og det er helt tydeligt at se, at det elegante og klassiske er i fokus på denne hjemmebanetrøje. I forlængelse af kraven har Inter og Nike valgt at lave en syning, der giver minder til de traditionelle fodboldtrøjer, som man så dem tilbage i 60'erne, hvor Inter også var et af verdens absolut bedste mandskaber og bl.a. vandt den daværende Champions League to gange i træk i 1963/64 og 1964/65.

Når Inter så skal vise farverne og samtidig hente sejre på udebane bliver det, ligesom vi har set det tidligere fra Inter, helt i hvidt med et par elegante blå og sorte striber på ærmet, der hele tiden minder om, at det er en trøje, der tilhører Neazurri.

Den nye udebanetrøje er holdt i et helt klassisk design og har et helt simpelt udseende helt i hvidt med enkelte blå farver til at give en skarp og elegant kontrast. Således står Inters mangeårige sponsor Pirellis navn skrevet i blåt, ligesom der også ved kraven er blevet plads til de blå farver.

Værd at holde sig for øje er det også, at der i nakken på trøjen er Milanos røde og hvide flag, der let forveksles med det engelske. Det signalerer, at den stolte klub, der blev dannet som en udbryderklub til bysbørnene fra AC Milan, er stolte over at repræsentere byen Milano.

Begge trøjer er lavet i Nikes dynamiske og meget lækre DriFit-materiale, der er designet til at lede sved og fugt væk fra kroppen, så man kan holde sig tør og tempereret. Samtidig er DriFit hurtigttørrende, således at det ikke tynger en ned under kampen.

Ligesom vi også tidligere har set det fra Nike, så er de opmærksomme på de miljømæssige konsekvenser, der er ved trøjeproduktion, og derfor er trøjen lavet af genbrugt polyester fra genanvendte plastikflasker, og hver trøje bliver lavet af 13 plastikflasker, der skal sikre, at miljøet bliver belastet mindst muligt.

Med de to nye trøjer skal Inter forsøge at finde tilbage til den storhed, der gjorde Milano-klubben til en af de absolut største europæiske topklubber i midten af 00'erne, der kulminerede med en storslået Champions League-triumf. Og ser man udelukkende på de to nye trøjer, så virker der til, at være grund til at tro, at Inter for alvor er på vej tilbage.

Et Inter-hold i absolut topform er altid en fornøjelse at følge, og vi glæder os til at se, hvad Milano-klubben kan levere i den kommende sæson i de helt nye trøjer. Hvad synes du om de nye trøjer? Er det en trøje, du skal have til samlingen? Vi hører meget gerne dine kommentarer her, på Facebook og på Twitter.