Unisport søger Digital Marketing Manager

31.05.2017

Skrevet af Erik B

Unisport er den ledende online fodboldretailer i Norden og en global mediedestination for fodbold relateret indhold. Vi tror på at skabe forbindelse og engagere os med fodboldinteresserede unge, samt yde en strømlinet online og offline købsoplevelse. Premium på alle områder.

Vi har været forelsket i spillet siden 1995, hvor vi startede vores fodboldeventyr. Siden da har vi haft succes med at lancere lokale webshops i Sverige, Norge, Finland, Holland, Tyskland og Frankrig samt givet fodboldfans fra hele verden mulighed for at købe via vores internationale engelsksprogede webshop. I dag er vi over 100 medarbejdere, og 17 forskellige nationaliteter - og det er kun begyndelsen.

Jobbeskrivelse

I din rolle som Digital Marketing Manager er du ansvarlig for vores betalte kanaler og bør besidde et ekstraordinær talent for søge- og display kampagner. Vi forventer, at du kan styrke vores i forvejen stærke performance kanaler, øge cross-channel konverteringer samt skabe kvalitets trafik til websitet.

Vi tror på, at den rigtige kandidat er first-mover af natur, og kan forvandle indsigt og ideer til handling og implementering samt rapportere om resultaterne af initiativerne. Vi søger en person der elsker at arbejde som en del af et internationalt team, og er i stand til at overføre fantastiske idéer til eksekverbare handlinger. Du er besat af at vækste salget og forbedre ROAS på samme tid.

Vi tilbyder dig en position med gode muligheder for professionel og personlig vækst, hvor du får en nøglerolle i en virksomhed med stort fokus på international e-handel.

Ansvar

  • - Udvikle og optimere kampagner, herunder: Søgning, Display, Social, video og affiliate for 9+ markeder.
  • - Udvikle vores nuværende PPC-team - samt evne til hurtigt at oplære nye medarbejdere inden for PPC.
  • - Implementering af automatisk budgivning for AdWords med formål om at maksimere salget og det samlede overskud.
  • - Finde den korrekte balance for Remarketing annoncering: Maksimere salg uden at overeksponere brugere.
  • - Skabe, implementere og rapportere om kvartalsvise handlingsplaner for betalt markedsføring.
  • - Sikre at vi følger eller over-leverer på ugentlige, månedlige, kvartalsvise og årlige budgetter.

Profil

  • - Min. 2 års erfaring med SEM.
  • - Tidligere erfaring fra e-handel, helst B2C.
  • - Kan arbejde med Bulk i AdWords.
  • - Talent for udvikling af online kampagner.
  • - Evne til at håndtere flere projekter samtidigt.
  • - Arbejde med udfordrende deadlines.
  • - God skriftlig og mundtlig kommunikation. Flydende engelsk kræves.
  • - Struktureret og grundig, men meget fleksibel.

Hvad vi tilbyder

På Unisport vil du indtage en nøgleposition i et prisvindende e-handelsfirma. En ung og dynamisk kultur, med en stor mulighed for at udvikle din egen fremtid. Du får mulighed for arbejde med de nyeste redskaber indenfor digital marketing, samt implementere dine ideer på stor skala.

Du får muligheden for at arbejde tæt på tværs af vores inhouse afdelinger indenfor video, grafik, foto, IT og social media, hvilket udgør grundlaget for at du kan udvikle dine visioner i virksomheden. Du vil derudover komme til at arbejde tæt med vores kontaktpersoner og ressourcer hos Google, Facebook samt andre store annoncenetværk og partnere.

Stillingen er fuldtid, og du vil arbejde på vores kontor på Bådehavnsgade 38 i København SV. Sammen med vores marketing team vil du være placeret i vores “Boot Vault” med en af ​​de mest eksklusive fodboldstøvle samlinger i verden.

Ansøgning

Ansøg om denne stilling ved at sende dit CV og ansøgning til job@unisport.dk før 15. Juni. Skriv "Digital Marketing Manager" som emne, og glem ikke at nævne, hvilken fodboldklub du støtter :)