Mange spændte United fans venter på de nye trøjer fra Nike, der har cirkuleret mange falske forslag på, hvordan de ville se ud. Men nu er spændingen forløst. Den nye sponsor Aon er kommet på trøjerne, og den fire-årige kontrakt vidner om store ambitioner. Med en trøje som giver minder tilbage til både Eric Cantona og George Best. Aon er sikkert for mange danskere et ukendt firma, men de er faktisk et kæmpe og ressourcestærkt firma, som beskæftiger sig med ”risk management”. Hvis du stadigvæk ikke ved, hvad Aon laver, så skal du ikke være ked af det. Det er der ikke mange, der helt forstår. Grundlæggende kan man sige, at de udbyder forsikringer, forsikringer til forsikringsselskaber og en masse konsulent ydelser til andre firmaer. Bl.a. ledelsesrådgivning og forsikringsrådgivning. Aon har en stærk social profil, og lanceringen af samarbejdet mellem Manchester United og Aon blev gjort til en fundraiser for kræftramte og især unge kræftramte. De indsamlede £25.000. En pudsighed mellem samarbejdet mellem Aon og Manchester United, er at Aon er det gæliske ord for enhed, og at United som bekendt betyder forenet. At de to firmaer er gået sammen i en forenet enhed er måske ikke kun et ordspil, da både fodboldklubben og firmaet gerne ser sig selv som aktiver i humanitære og miljømæssige sager. Ny trøje med krave Men sponsoren er ikke den mest bemærkelsesværdige ved den nye Manchester United hjemmebanetrøje fra 2010-11 design. For selvom de har fået deres kun fjerde trøjesponsor i historien på brystet, så er der et velkomment gensyn fra sæsonen, noget vi sidst så, da United tog the treble. Kraverne er tilbage. Mange United legender har gjort sig bemærket med kraver gennem tiderne, men ingen har gjort det så overbevisende som Eric Cantona. Og denne trøje bringer uden tvivl minderne tilbage til dengang Cantona med fuldstændig ro satte bolden i tre'eren, flippede kraven op løftede armene og med en arrogance, kun han kunne bære med stil, lod folket hylde ham. Faktisk er Uniteds kraver ikke et nyt tiltag, og den nye trøje minder meget om forstadsklubbens første, som de spillede i under navnet Manchester United. Dengang klubben var blevet opkøbt af fire rigmænd for 4x£500. Et køb som kun blev muligt, da en af sponsorerne angiveligt tilfældigvis fandt en Sankt Bernards hund, som var løbet væk fra et Manchester United fundraiser arrangement. Her spillede Manchester United i en rød trøje med hvide kraver, hvide shorts og sorte sokker. Et koncept, som har fulgt klubben ligesiden. Dog med få undtagelser fra 1922-27. Men den egentlige inspiration kommer fra Manchester Uniteds spilledragter i 1970erne, som med undtagelse af en halv sæson havde hvide kraver på deres røde trøjer. Som blev brugt af legender som George Best, Bobby Charlton og Denis Law. I dag spiller Manchester United med et sponsor logo på maven, som er værd £80.000.000, en væsentlig forandring fra dengang klubben blev købt for £2000. Denne trøje er Nikes forsøg på at kombinere de store og vigtige elementer i klubbens historie, og de moderne elementer som binder klubben sammen som en af verdens absolutte storklubber i år 2010. Vi har allerede Manchester United hjemmebanetrøjen 10/11 på lager, og du kan få den med 1-3 arbejdsdages leveringstid nu. Hvad synes i om det nye design? Er du til kraver eller ville du have foretrukket et andet design? Giv dit besyv med i kommentarfeltet nedenfor.