Kvindelandsholdets nye VM-trøje | Inspireret af populær kunst

03.04.2023

Skrevet af Christian

Kvindelandsholdets nye spillertrøje til sommerens VM-slutrunde i Australien og New Zealand er designet med inspiration fra pop art og har til formål at hylde kvinderne som superhelte. Køb den unikke trøje her - og bliv klar til sommerens VM!

Se den nye DBU trøje her!

De danske kvinder vil til sommer rejse til Oceanien med målet om en succesrig slutrunde i en ny og unik trøje. Med inspiration i popkunsten er trøjen markant anderledes end noget det danske landshold før har været iført.

Pop art er en retning inden for billedkunsten, som opstod i England og USA i midten af 1950’erne og tog udgangspunkt i forbruger- og populærkulturens masseproducerede billedeunivers som fx reklamer, tv- og filmbilleder og tegneserier.

”Pop art blev i starten ikke anerkendt som en kunstart, men i dag ses den som sin egen kunstform på lige fod med alt andet kunst. På samme måde kan man sige, at kvindefodbold i mange år ikke har modtaget den anerkendelse, som den fortjener. Derfor er den nye trøje også en hyldest til kvinderne og en anerkendelse af, at vi ser dem, som de superhelte, de er i dag,” siger Allan Vad Nielsen, adm, direktør i hummel.

Trøjerne er lavet på samme skabelon, hjemmebanetrøjen i rød og udebanetrøjen i hvid. Med det unikke popart mønster i stoffet, er denne trøje en som i den grad kommer til at skille sig ud til slutrunden i Australien og New Zealand. Se hele kollektion herunder!

Se den nye DBU trøje her!