Da Ronaldinho i sommerpausen skiftede spansk storklub ud med italiensk, var det noget man havde set komme i lang tid. Ronaldinho havde nemlig ikke lignet sig selv længe på Frank Rijkaards mandskab, og havde endda svært ved at komme på holdet. En hidtil uset situation for den vævre brasser. Derfor var det et langt opløb, med rygter om skifter til Manchester City, Chelsea, Milan og mange andre klubber, men i sidste ende var det Berlusconi millioner der fik 10’eren til ’norditaliens hovedstad’ og Rossoneri. Og 10’eren er som bekendt så meget sagt, for da Ronaldinho kom til klubben var der en anden prominent stjerne i nummer 10 nemlig Clarence Seedorf, som ikke ville af med nummeret. Om der vitterligt har været snak om at han skulle afgive det er svært at vide, men ikke desto mindre var der ingen problemer for Ronaldinho, der straks valgte nummer 80 i stedet. Nummer 80, fordi tryllekunstnerens fødselsår er 1980 og man må sige, at det ikke ligefrem er dumt at have ham i et nummer i den ende, da det skaber lidt mere opmærksomhed omkring trøjen han spiller i. AC Milan har nu på de første 3 måneder solgt 18.000 Ronaldinho-trøjer, hvilket er uhørt højt i Italien, som ikke er kendt for at være landet, hvor tilskuerne selv køber trøjer. Faktisk er det 40% over gennemsnittet, så det er nogle tilfredse ledere og Adriano Galliani, ledende vicepræsident og administrerende direktør for AC Milan, udtalte tirsdag til La Gazzetta Dello Sport: ”Vi har fået en øget sponsorindtjening efter Ronaldinho er kommet. Faktisk har vi for første gang nogensinde solgt alle reklamepladser til europæiske kampe, på trods af at vi ikke er i Champions League. Men, ok. Med Ronaldinho og Milan i UEFA Cuppen, så er det nærmest en slags Champions League.” Rossoneris indtjeninger på kampdagene og sæsonkortsalg er ligeledes steget tifoldigt siden ankomsten af Ronaldinho, sammen med salget af alt andet merchandise. Så alt i alt er Ronaldinho en marketingssucces ud over det sædvanlige. Du kan både få din trøje med og uden Ronaldinho i nordens førende fodboldforretning.