Det tyske sportsbrand Puma har i den seneste tid været særdeles aktive på fronten for nye klubaftaler i Europa. Først var det OB og sidenhen Feyenoord, som skiftede deres nuværende trøjesponsorer ud med Puma, og denne gang er det i det tyske at Puma er på spil. Der er dog ikke tale om en ny sponsor eller en ny klub til Puma, men derimod en forlængelse af en eksisterende en af slagsen. VFB Stuttgart har siden 2002 spillet i spillertrøjer og træningstøj fra Puma, og det er denne succesfulde aftale man nu har forlænget. For at understrege hvor glade de to parter er for hinanden, har man lavet en meget lang aftale der løber helt frem til 2015, hvilket er længere end man ellers typisk ser. I perioden hvor Puma har været med, har da også været særdeles positiv. Dette kulminerede i sæsonen 2006/2007, hvor mesterskabet kom i hus. Efterfølgende blev det til Champions League deltagelse og international anerkendelse. En succes som både Stuttgart og Puma gerne vil bygge videre på i fremtiden. Og det må man sige er lykkedes med denne nye aftale, som altså næsten er på 7 år. Jochen Zeitz, administrerende direktør i PUMA AG, havde følgende kommentar til aftalen: ”Stuttgart er en af de bedste hold i Bundesligaen. De er ikke kun associerede med det de opnår i sporten, men også med en livsstil og innovativ markedsføring. Vi er meget glade for at kunne fortsætte dette partnerskab på den lange bane. Det vil ikke kun styrke, men også rykke vores position som en af de førende fodbold-brands.” Presidenten for VfB Stuttgart, Erwin Staudt, var selvsagt også tilfreds med aftalen: ”Vi er glade for Pumas beslutning om at fortsætte samarbejdet med Stuttgart. Puma er et innovativt firma og nu en af de mest respekterede spillere på markedet. Denne aftale understreger den effektive samarbejde der er mellem Puma og VfB Stuttgart.” Her på Unisport.dk er vi glade for at have den flotte Puma-trøje på lager i udebaneversionen. Det er endda i den autentiske udgave, som spillerne bruger i Bundesligaen. Du finder den her.