Tyskerne i Adidas er tilsyneladende meget glade for, at Champions League er kommet i gang igen, og det har de fejret ved at lave et online univers, hvor man kan komme helt tæt på Champions League med en masse features og konkurrencer.

Champions League er i fuld gang til stor glæde for fodboldfans rundt omkring i hele verden. Med masser af god fodbold burde der være nok at få tiden til at gå med, men hvis man alligevel ikke kan få nok af Champions League, så har Adidas lanceret et online univers, gamedayplus, hvor man kan komme helt tæt på den prestigefulde turnering.

Det er primært via det sociale netværk Twitter, at man kan blive en del af den totale Champions League oplevelse, hvor profilen @adidasFootball bringer opdatering om kampe, samt giver følgere mulighed for at vinde spændende præmier i takt med at kampene folder sig ud.

Via Gamedayplus vil man kunne få alle detaljerne fra Champions League kampene. Der vil være interviews med de vigtigste aktører, statistiker fra spillerne via MiAdidas og andre features, som gerne skulle bringe en så tæt som muligt på Champions League, når man nu ikke kan være en af dem, der står nede på banen og hører på Champions League hymnen.

Som en del af Champions League universet har Adidas haft en snak med Bayern Münchens cheftræner Josep Guardiola, som om nogen ved, hvad det kræves for at være succesfuld i en af verdens absolut sværeste turneringer. Både som spiller og træner har Guardiola løftet trofæet, og nu skal han forsøge at gentage bedriften.

Det er dog noget af en opgave, som Bayern München er ude på i forsøget på at forsvare Champions League trofæet. Så længe, som det har heddet Champions League, har der aldrid været et hold, der har vundet pokalen med de store ører to år i træk, og det er den forbandelse, som Guardiola skal forsøge at bryde.

Med online-universet forkæler Adidas alle Champions League fans, og hvis man alligevel ikke kan få nok af den prestigefulde turnering, så er det jo en glimrende lejlighed til at få meget mere Champions League. Hvem tror du vinder Champions League i år? Og hvad synes du om Adidas Gamedayplus? Vi hører meget gerne din kommentar her, på Facebook og på Twitter.