Olympique de Marseille fodboldtrøjer er nogle, som altid byder på en udfordring for adidas. Men det er en god udfordring. Her får designerne ofte lov til at prøve nogle usædvanlige og nye designs af, og igen i år, så får Marseille en hjemmebanetrøje, som er helt unik. Marseilles hjemmebanetrøje 2011-12 som her ses på den senegalesiske forsvarsspiller Souleymane Diawara er altid en af årets mest spændende udgivelser. Denne trøjes spil på sommerhimmel blå som fortoner sig lysere på den skyhvide grundfarve giver trøjen et super frisk udseende. Trøjen er sponsoret af den i Frankrig kontroversielle sponsor BetClic. De er kontroversielle da online gambling er ulovligt i Frankrig, og derfor er deres eksponering på Marseilles trøjer at lege med ilden for det store bettingselskab, som også tilbyder deres tjenester på fransk. BetClic var sidste år også sponsor for Lyon, hvilket de forsætter med at være gennem deres pokerside; Everest Poker. Designmæssigt er det bemærkelesværdigt, hvordan kraven, adidas' tre striber og ringene om armene er i den mørkeste og dermed synligste farve, men adidas logoet er i den lyseste og dermed mindst synlige farve. Marseilles hjemmebanetrøje 11/12 er naturligvis udstyret med Marseille logo, som består af et O og et M oveni hinanden, hvilket naturligvis står for Olympique Marseille. Under logoet står der Droit Au But, som betyder ”Lige Mod Mål”. Over logoet er der en stjerne, som repræsenterer klubbens Champions League sejr i 1992-93. På trøjens inderside er der lavet et meget flot tryk af Marseilles byskjold, som har teksten: ”Actibus immensis urbs fulget Massiliensis” påskrevet, som betyder: ”Ved hendes store handlinger, skinner Massilia by.” Vi synes at Marseilles hjemmebanetrøje 11/12 er et originalt og lækkert design. Men hvad synes du? Giv dit besyv med i kommentarfeltet nedenfor.