Adidas vandt mandag en storstilet retssag vedrørende deres 3 striber, som går igen på stort set alle Adidas produkter. Igennem længere tid har Adidas været vidner til, at virksomheder i sportsbranchen har set stort på varemærket de tre striber og mere eller mindre skamløst misbrugt det. Derfor tog den tyske sportsgigant til den Europæiske Højesteret med kravet om, at de alene kunne gøre brug af det varemærke de selv har gjort unikt. I dag står der i mange af Adidas’ produkter ”The Brand With The Three Stripes” og det vil der blive ved med at gøre. Højesteret gik nemlig med Adidas i sagen mod blandt andre Hennes & Mauritz, C&A og andre store tøjfabrikanter. Man mente slet og ret, at andelene af menigmand ville opfatte de tre striber, som et link til Adidas. De tre striber har også historie tilbage fra 1970’erne og derfor mente man at der var rigeligt belæg for, at Adidas ene og alene kan hævde at have retten til deres varemærker. Faktisk var dommen dog mere omfattende end bare 3 striber. Faktisk fastslog Højesteret, at striber – uanset antallet – ikke må kunne linkes direkte til Adidas. Det er nemlig set op til flere gange, at andre fabrikanter bruger striberne på akkurat samme måde, som Adidas og dermed har forsøgt kapitulere direkte af deres arbejde. En dom som Adidas tog imod med åbne arme, men samtidig understregede, at man ikke havde interesse i, at forbyde alle former for striber. Anne Putz, fra Adidas i Tyskland, havde følgende kommentar i en pressemeddelelse: ”Vi ønsker ikke at forbyde brugen af dekorationer, men kun brugen af striber, som forvirrer kunder eller dem der forårsager et forkert link til vores firma.” Højesteret understregede ligeledes, at denne dom kun handlede om forbrugere kunne linke et produkt direkte til Adidas, uden det var fra dem og ikke hvordan design på beklædning og fodtøj havde samme overordnede design. C&A og Hennes & Mauritz var naturligvis skuffede over dommen, men i sportsbranchen så har man set mange fortilfælde, og det er i hvert fald ikke her man begræder den fældende dom.