Der blæser nye vinde på vestegnen, klubben er i gang med at genrejse sig, og i den forbindelse har klubben fået en helt ny og meget elegant hjemmebanetrøje fra Hummel, som nu er landet på lager, og som vi i den anledning kigger nærmere på.

Det har været et turbulent år på Vestegnen. Gårsdagens storm virker minimal sammenlignet med de vinde der har blæst i og omkring Brøndby. Tæt på nedrykning, tæt på konkurs, tæt på sammenbrud men reddet i de døende sekunder både økonomisk og sportsligt og nu på sikker kurs mod genoprejsning. Brøndby har fået ny struktur, ny træner, nye spillere og senest også en ny hjemmebanetrøje, som nu er landet på vores lager.

Hvis du vil have den nye Brøndby trøje, så kan du se meget mere lige her - priser fra 499 kr.

Det er Hummel, som står bag Brøndbys nye trøje, og Hummel har gjort deres for at skabe en trøje, der er helt ny, helt sin egen og som kan repræsentere den forandring og genoprejsning, som lige nu er det store projekt. Godt nok ligger Brøndby lige nu nede i den kedelige ende af tabellen, men ligaen er så tæt, at det ikke er til at sige, hvordan Brøndbys sæson kommer til at forløbe. Sikkert og vist er det i hvert fald, at potentialet er der. Muligheder for noget stort for den stolte klub.

Potentiale er der bestemt også i den nye hjemmebanetrøje, der på en gang er simpel og enkel, men som samtidig er moderne og fremtidssikret. Trøjen er ikke overraskende i klubbens karakteristiske gule og blå farver, hvor Brøndbys stolte gule farver er dominerende, hvilket gør at man ikke er i tvivl om hvilken københavnerklub denne trøje tilhører.

Brøndby er en klub, der er født gennem sammenhold, og som også vil forsøge at rejse sig gennem sammenhold. En vigtig del af klubbens identitet er den legendariske Sydsiden (tidligere Faxe-tribunen), der er kendt for at levere maksimal støtte selv i de allersværeste og dystreste tider. Derfor er de to blå striber på trøjen, der krydser hinanden tværs over brystet også inspireret af Sydsidens to farver. Hummel har tænkt fansene helt med ind i trøjen.

Hvis du vil have den nye Brøndby-trøje, så kan du se meget mere lige her - priser fra 499 kr.

Også klubbens historie er der taget højde for. Til næste år fylder Brøndby 50 år, siden klubben blev dannet som en sammenslutning mellem Brøndbyøster og Brøndbyvester, og året 1964 er en central del af Brøndbys identitet og også trøjen. I nakken er der broderet 1964 omringet af de to mesterskabsstjernen, som indikerer, at klubbens fra Vestegnen har løftet mesterskabstrofæet ikke færre end 10 gange.

Minderne om mesterskaberne er også forenet i kraven af trøjen, hvor man kan finde årstallene for Brøndbys nationale mesterskabstriumfer. Særligt op igennem 90'erne var Brøndby en sand magtfaktor i dansk fodbold kulminerende med ikke færre end 3 mesterskaber i træk fra 1996-1998. De dage husker Brøndby fans længselsfuldt tilbage på, og er man typen der godt kan lide at mindes fordums storhed så er det bare at tage et kig på kraven.

Det er danske Hummel, som nok engang har leveret Brøndby-trøjen, og det virker til at være et rigtig godt samarbejde de to partnere imellem. Det giver sig også konkret til udtryk på trøjen, hvor der ved kraven er det fællesudviklede logo, som viser samarbejdet. Med titlen 'United To Change The World Through Sport' har Brøndby og Hummel fundet et fint motto for de fællesambitioner. Man vil gøre en forskel - også selvom det kun er sport.

Hvis man godt kunne tænke sig at finde ud af, hvilke tanker der ligger bag trøjens design, så behøves man blot at finde sin smartphone frem og scanne en såkaldt QR-kode, der er nede i højre hjørne. Den leder direkte ind til en video på Youtube hvor Hummel-designeren Jason Lee fortæller meget mere om tankerne bag det unikke design på trøjen.

Udover at trøjen har et design, der er gennemtænkt ned til mindste detalje, så er teknologien bag trøjen også udviklet til at kunne fungere optimalt selv under de mest krævende forhold. Trøjen leder sved og fugt væk fra kroppen, så man kan bevare en optimal kropstemperatur ligesom der også er god ventilation, så man heller ikke overopheder.

Brøndby er i gang med et spændende projekt med at genrejse klubben og en vigtig del af det er Thomas Kahlenberg. Han ved om nogen hvad det kræver for at opnå succes, hvor han var en del af det succesfulde Brøndby-hold der i starten af det nye årtusinde opnåede flere store europæiske kampe og flere mesterskaber. Ham kan man få bagpå-trøjen med det originale Brøndby-tryk, som er udviklet specielt af hummel.

På Vestegnen er de i gang med en proces mod at genrejse sig, og denne trøje er en vigtig del af det arbejde. Trøjen repræsenterer fornyelse, mod og fremtiden og den står for tradition, sammenhold og ambitioner. Derfor bliver det enormt spændende at følge Brøndbys projekt med at rejse klubben til tidligere tiders storhed iført denne elegante spilletrøje fra danske Hummel.

Hvis du vil have den nye Brøndby-trøje, så kan du se meget mere lige her - priser fra 499 kr.

Hummel har leveret en meget elegant og simpel trøje til Brøndby, som nu er landet på vores lager og kan fås i alle størrelser. Hvad synes du om trøjen? Og hvordan tror du, at det kommer til at gå Brøndby i år? Som altid hører vi meget gerne dine kommentarer her, på Facebook og på Twitter.