Vi har taget tidens mest succesfulde danske holds hjemmebanetrøjer under luppen. F.C. Københavns hjemmebanetrøjer blev sidste år en mangelvare ovenpå hovedstadsklubbens kæmpe succes i den hjemlige liga og deres kvalifikation til det fineste selskab i Europa. Som den eneste klub med Kappa som tøjleverandør i den danske Superliga, så har FCKs hjemmebanetrøje altid et særpræg. Kappa er kendt for deres tætsiddende design, som sidder ekstremt godt til kroppen. Som vi tidligere har kunne vise, så er FCKs 2011-12 kollektion lanceret. Vi tager her et kig på FCKs hjemmebanetrøje 11/12. Til voksne: F.C. København hjemmebanesæt 11/12 til 997 kroner. F.C. København hjemmebanesæt L/Æ 11/12 til 1097 kroner. F.C. København hjemmebanetrøje 11/12 til 549 kroner. F.C. København hjemmebanetrøje L/Æ 11/12 til 599 kroner. Til børn: F.C. København hjemmebanesæt 11/12 Børn til 897 kroner. F.C. København hjemmebanesæt L/Æ 11/12 Børn til 947 kroner. F.C. København hjemmebanetrøje 11/12 Børn til 499 kroner. F.C. København hjemmebanetrøje L/Æ 11/12 Børn til 549 kroner. Når man skal lave en hjemmebanetrøje til den store københavnske klub, så er der kun to farver, man kan benytte. Den ene er hvid og den skal der være mest af. Den anden er blå, og den skal der ikke være så meget af. Som mange andre legendariske klubber holder F.C. København fast i en stilren hjemmebanetrøje. Det vigtigste på denne hjemmebanetrøje er naturligvis logoet, som danner et designmæssigt fokus sammen med de to andre visuelle detaljer på venstre bryst. Den internationale og danske drikkevare gigant er sponsor for det bedst præsterende danske hold på den største europæiske scene. Carlsberg har bl.a. været kendt for deres sponsorater af Liverpool, og må om nogen være kendt som en legendarisk fodboldtrøjesponsor. Den anden væsentlige detalje er Kappa-logoet, som pryder højre bryst på trøjen. Logoet holdes blåt, og passer diskret og godt ind i designet på den stilrene trøje. Alle de officielle trøjer leveres med denne label på. Det virker både som en verificering af produktets autencitet og som en fin detalje, som bryder det hvide område i bunden af trøjen. Selvom trøjen er meget simpel fra fronten af, så er den alligevel spækket med stil og detaljer. Som der ofte er på Kappa-trøjer, så er de to siddende mennesker broderet ind i hvert af ærmerne. En detalje som Kappa helt sikkert er glade for, men som også giver trøjerne en del mere liv, når man ser dem på. Det er ved at blive normen, at der laves et lille ”made by” tag i siden på de nye trøjer, og her er FCKs trøje ingen undtagelse. Vi synes, at det er super lækkert, at der er kommet så mange forskellige små detaljer, uden at det berører det kendte FCK hjemmebanetrøje design. Bagfra er trøjen hvid med undtagelse af tilføjelsen af Carlsberg i nakken i firmaets originale skrifttype. Hvad synes du om den nye F.C. København 11/12 hjemmebanetrøje? Kan du lide, at FCK principfast kører en stil med hjemmebanetrøjen, så man altid kan genkende løverne? Eller er du mere til noget andet, og hvis du, så til hvad? Giv dit syn på FCKs hjemmebanetrøje til kende i kommentarfeltet nedenfor.