Cristiano Ronaldo er efterhånden blevet mere end bare en fodboldspiller - han er et stilikon i den moderne fodboldverden, og det vil Nike gerne markere. Således får Ronaldos egen signaturudgave af Vapor VIII nu følgeskab af en Cristiano Ronaldo-kollektion, som udtrykker stjernens fokus og dedikation på fodboldbanen samt hans livsglade, spontane mentalitet udenfor.

Fodbold handler først og fremmest om spillet på banen, men når projektørerne er slukket og folk er gået hjem lever passionen oftest videre for mange spillere og fans. For Cristiano Ronaldo er situationen den samme, og med Nikes nye CR7-kollektion forsøger de at indfange Ronaldos identitet både som fodboldspiller og fritidsmenneske. Nøglerordet er dualitet, og det oser den nye kollektion af.

CR7-kampagneside, som du finder lige her, så du hurtigt og smertefrit kan danne dig et overblik.

Vi har allerede set Ronaldos signaturstøvle, Nike Mercurial Vapor VIII ACC CR7, som stjernen spillede med i gårsdagens Champions League-kamp mod Dortmund. Støvlens design blander det klassiske med det moderne i en flot kombination mellem sort, hvid, blå og pink.

Netop disse farver går igen i den nye kollektion, hvor Nike har lanceret matchende træningstøj, der blander det moderne og klassiske. På banen er Ronaldo fokuseret, og alt handler om at vinde og undgå at tabe - for det hader Cristiano Ronaldo nemlig.

Det er tøjet inspireret af, og med det Ronaldos “Love to win, hate to lose”-logo på tøjet sætter det en tyk streg under den mentalitet af fokus, dedikation og viljen til sejr uanset hvad, som Ronaldo udviser i kampsituationer. Logoet er en blanding af et hjerte og et kryds, hvor hjertet signalerer kærligheden til at vinde, mens krydset symboliserer portugiserens had til nederlag.

Den anden del af Ronaldos tilværelse foregår når han har fri, og her kobler Ronaldo af fra fodbolden ved at hygge sig med familien, høre musik og slappe af. Her forsøger kollektionen at fange Ronaldos spontanitet, kærlighed til musikken samt naturligvis holde blanding af klassisk elegance og moderne ungdommelighed.

Dette har udmøntet sig i flere flotte stykker tøj, bl.a. elegante jakker, enkle t-shirts med Ronaldos logo, track tops og trænings-inspirerede bukser. Kollektionen fanger derfor stemningen af en fodboldspiller, der er sporty, men som samtidig går op i at se godt ud uden for banen.

Samtidig har det været vigtigt for Nike at indfange Ronaldos personlighed, og derfor lod man Ronaldo slå sig løs i et musikstudie sammen med nogle af sine gode venner - bl.a. Pepe fra Real Madrid og Portugal, som Ronaldo bruger meget tid med.

Her stiftede Ronaldo bekendtskab med både at rappe, spille bas og trommer, og måtte efter et par gode grin med både producere og Pepe konstatere, at det er sværere at spille musik end fodbold - i alle fald for ham.

Den nye kollektionen fanger altså for alvor dualiteten med to sider af Cristiano Ronaldo - fodboldspilleren og den livsglade, spontante, musikelskende Ronaldo i fritiden. Hvad end du identificerer dig med Cristianos fokus og ambitioner på banen, hans mentalitet uden for eller sågar begge dele, så indfanger kollektionen alle sider af ikonet.

CR7-kampagneside, som du finder lige her, så du hurtigt og smertefrit kan danne dig et overblik.

Med den nye kollektion fra Cristiano Ronaldo og Nike er der gjort klar til både at brillere på banen og holde stilen udenfor - og Ronaldo lader til at være godt tilfreds med både sine nye støvler og sin trænings- og tøjkollektion. Med hvad synes du om kollektionen; Fed eller for meget? Del meget gerne din mening med os i boksen herunder.