FC København har netop løftet sløret for deres nye 3. trøje, som allerede den 25. oktober får debut. Designet har man overladt til den dygtige chefdesigner og kreative direktør for Wood Wood, Karl-Oskar Olsen. Det har blandt andet betydet, at elementer fra udebanetrøjen, Kongehuset og Karl-Oskar mødes. Trøjen er vi allerede ret begejstrede for, men om den falder i din smag, det kan du selv bedømme her.

Når Byens Hold den 25. oktober løber på banen til udekampen i UEFA Europa League mod VfB Stuttgart fra den tyske Bundesliga, vil spillerne bære en ny, specialdesignet dragt fra Adidas. Bag spilledragten står chefdesigner Karl-Oskar Olsen fra det københavnske livsstilsbrand Wood Wood, der tidligere har udviklet sneakers for Adidas til det globale marked. Hvordan den kreative proces har været og hvordan tilblivelsen af trøjen har taget fart, det kan du se i den ovenstående video.

fck, fc københavn, delaney, wood wood, thomas delaney, karl-oskar, adidas

Den danske designer var selv enormt stolt af at have fået lov til at designe trøjen og det endelige resultat, ja det er han egentlig meget godt tilfreds med.

”Som københavner og FCK-fan er det naturligvis en stor og unik ære at få lov at designe en af truppens spilledragter. Ikke mindst tredjetrøjen, som jo lidt er den hemmelige trøje, holdet spiller med ude i Europa og ved særlige lejligheder,” siger Karl-Oskar Olsen. ”Den nye sorte dragt med rødbrune og lyseblå detaljer er enkel og cool, præcis som en FCK-dragt skal være i mit hoved.”

fck, fc københavn, delaney, wood wood, thomas delaney, karl-oskar, adidas

fck, fc københavn, delaney, wood wood, thomas delaney, karl-oskar, adidas

Ulrich Scheibelein, country marketing manager hos Adidas Danmark siger om samarbejdet: ”FCK 3rd Jersey er et ægte københavnerprojekt. Karl-Oskar og Wood Wood repræsenterer om nogen hovedstadens gadekultur, som vi sammen med F.C. København ønsker at tredjetrøjen skal rumme. Med kombinationen af gademode, fankultur og elitefodbold har vi valgt en spændende og utraditionel tilgang, som repræsenterer både F.C. Københavns og Adidas’ værdier.”

fck, fc københavn, delaney, wood wood, thomas delaney, karl-oskar, adidas

fck, fc københavn, delaney, wood wood, thomas delaney, karl-oskar, adidas

Designet tager udgangspunkt i den sorte udebanetrøje, som Karl-Oskar altid har været glad for. Dertil kommer der lyseblå accentfarver, der er hentet i det kongelige og sidst kommer en rødbrune farve. Resultatet er imponerende og vi kan kun erklære os enige i Ulrich Scheibeleins udtalelse - den stråler af hovedstadens gadekultur.

Du kan allerede nu forudbestille din trøje, shorts og strømper her med en forventet levering i starten af november.

Vi bifalder, at Adidas har overladt designet til en af gadebilledets allermest værdsatte bigradsydere. Det har givet trøjen et helt unikt, men stilsikkert udtryk og mon ikke også at Løverne er ganske tilfredse med den selv. Vi synes, at den nye 3. trøje holder hele vejen, men nu er det jo din mening, der gælder. Hvad siger du til den? Skal du have dig et eksemplar? Lad os høre din mening i kommentarfeltet herunder.