The Toons havde en formidabel sidste sæson hvor man formåede at tilspille sig en Europa League-kvalifikationsplads. Nu går Newcastle ind i den kommende sæson med endnu højere forventninger og i samarbejde med Puma står de klar til at indfri dem. Den nyeste kreation fra Puma tager sig ualmindeligt godt ud, så den tager vi naturligvis et nærmere kig på. Hvad siger du til den nye hjemmebanetrøje?

Mange vil kalde Newcastle fast inventar i den bedste engelske række og det er bestemt ikke tilfældigt. Siden Premier Leagues oprettelse i 1992 har The Toons blot misset to år. Det gjorde de for nyligt, da de i 2008/2009 rykkede ned efter en usædvanligt dårligt sæson, men allerede i 2010/2011 var de tilbage i engelsk topfodbold. De gode takter fortsatte som bekendt og de blev omsat til en fornem 5. plads i forrige sæson og det åbnede op for Europa League-kvalifikation. Nu bliver det spændende at se, om Ba, Cissé, Cabaye & co. kan leve op til de høje forventninger.

Siden 2010 har tyske Puma stået bag den traditionsrige klub og derfor har de naturligvis stået for NUFC's seneste hjemmebanetrøje. Efter sidste sæsons lidt specielle trøje er Puma vendt tilbage til det "rigtige" Newcastle-design. Trøjen er i stil med Pumas andre lanceringer i dette år, er trøjen også blevet udstyret med en klassisk krave og halslukning. Det giver trøjen et retro, old-school look og vi er sikre på, at fans af klubben såvel som fans af fodboldtrøjer generelt, vil synes enormt godt om det nye design. Det tyske sportsmærke har i vores øjne haft et enormt succesfuldt år med den ene flotte lancering efter den anden og vi glæder os mere og mere til at se hvad Puma bringer i fremtiden.

På indersiden af den elegante krave hviler Newcastles logo "Fortiter Defendit Triumphans". Det er latin og på dansk betyder det "triumferende gennem bravt forsvar" - mottoet stammer fra den engelske borgerkrig hvor Newcastle stod bag den engelske konge, der i sin taknemmelighed tildelte byen de flotte ord. I fodboldverdenen er mottoet også meget sigende for The Magpies' succes, da deres kaptajn, midterforsvareren Fabricio Coloccini, kom på årets hold grundet sine 14 clean sheet og generelt flotte indsatser.

De sorte og hvide striber der kendetegner Newcastle United går naturligvis også igen på den nye trøje, men de er ikke helt som de plejer. Det ellers meget korrekte look brydes på fornem vis af asymmetriske linier og lignende uligheder i designet. Som det kan ses på billedet skaber det en smule uro i designet og det synes vi faktisk kun gør trøjere flottere at se på. Trøjen kommer naturligvis også i en langærmet version og den kan du ligeledes finde her på siden.

Striberne fortsætter ud på ærmerne, men der er selvfølgelig gjort plads til Premier League ærmemærket der understreger Newcastles plads i den bedste engelske række og som nævnt tidligere er det ikke just uvant for klubben at bære de ærefulde ærmemærker.

På brystet af den nye Newcastle-trøje er der sket en udskiftning - Northern Rock der har sponsoreret The Geordies siden 2003 har måtte vige pladsen for amerikansk-ejede Virgin Money. Rent grafisk tager den nye sponsor sig rigtig godt ud på Newcastles trøje, men det er nok ikke der årsagen skal findes. En blot to-årig aftale med de amerikanske giganter udmunder i godt 200 millioner kroner - ikke just småpenge.

Du kan naturligvis stole på, at trøjen er et autentisk produkt, men Puma har i sine bestræbelser for at nedsætte falske produkter på markedet udstyret sine trøjer med dette lille mærke. Når du ser det på din trøje kan du vide dig sikker på produktets oprindelse og ydermere hvis du har en smartphone kan du scanne QR-koden og blive meget klogere på Puma og Pumas produkter.

Du kan naturligvis forudbestille trøjen lige her - fra kun 449 kr., med forventet levering her i starten af august.

Vi er sikre på at trøjen kommer til at tage sig godt ud på banen, men hvad siger du til Newcastles nye udebanetrøje? Kunne det være noget for dig? Lad os høre hvad du synes i kommentarfeltet lige nedenunder.