F.C. København har fået ny hjemmebanetrøje, og derfor har vi taget et nærmere kig på den helt nye Adidas fodboldtrøje. Adidas er igen tøjsponsor hos de danske vicemestre og det er ikke første gang at de er det hos de hvidklædte fra København. I midten af 1990’erne spillede klubben nemlig også i Adidas og generelt set så har man efterhånden haft en del forskellige brands på den modsatte side af løve-logoet. Puma, Hummel, FCK Line, Nike, Umbro og senest Kappa har prydet trøjerne, men nu står der i hvert fald Adidas de kommende 4 år. Den nye hjemmebanetrøje er som man gerne vil have det i hovedstadsklubben: Simpel, stilren og ikke mindst meget hvid. Et sådan projekt kan udføres på mange forskellige måder, og vi synes faktisk at Adidas er kommet ganske fint fra projektet med denne trøje. For trøjen er holdt overvejende hvid og kun striberne på ærmerne, samt med en meget simpel markering på kraven, er i kontrastfarven blå. I nakken står der ”F.C. København 1992 – 2012”, som en markering af at man i år fylder rundt og altså når de 20 år. Kvaliteten er den velkendte ClimaCool fra Adidas, som gør at den er lavet til almindelig brug og som holder dig bedst muligt tempereret. Alt i alt en simpel, elegant trøje, som sikkert har både fans og kritikere. I hvert fald er det altid en klubtrøje der er til debat når den ser dagens lys herhjemme. Se den nye F.C. København hjemmebanetrøje 2012-13 og lad os høre din mening. Holder den eller holder den ikke?