Dortmund forsætter lanceringerne - se den elegante udebanetrøje her

Dortmunds nye hjemmebanetrøjes gøres selskab af den nye, elegante udebanetrøje fra Puma, som de i 12/13-sæsonen skal indlede deres titelforsvar i. Den tyske mesterklub går ind i den nye sæson med nye, flotte trøjer og forhåbninger om det 3. mesterskab på stribe. Se trøjen her og glem ikke at lade os høre hvad du synes til sidst i nyheden.

Tyske Puma har overtaget trøjesponsoratet fra Kappa og i den forestående sæson skal de tyske mestre tørne ud i "The Leaping Cat". Den nye hjemmebanetrøje gik rent ind på både design -og kvalitetsfronten og efter alt at dømme så følger udebanetrøjen flot trop.

I et uhyre frækt og stilrent design er det svært at sætte en finger på den sorte udebanetrøje. Udført i overvejende sort, kan det måske være svært at sætte en finger på detaljerne, men går man tæt på, kan man se det flotte stykke arbejde der ligger bag.

Fra højre til venstre bryst brydes det kulsorte udtryk af skinnende vandmærker, der læser BVB, kort for "Ballspielverein Borussia". Logoet på venstre bryst står klart frem bag den gule baggrund, der igen sørger for at Die Schwarzgelben lever op til deres sort/gule ry.

Som vi så det på hjemmebanetrøjen er klubbens logo ligeledes at finde på indersiden. I gult skrives "Echte Liebe" - ægte kærlighed og klubbens passionerede fans vil nok ligeledes elske de ny dragter. Ruhr-klubben er kendt for sine fans og på Europas 6. største stadion har utrolige 98% valgt at gentegne deres sæsonkort - det efterlader 37.700 fans på ventelisten.

På brystet af den tyske mestertrøje huserer klubbens sponsor, Evonik, da de er villige til at betale de godt 60 millioner kroner det årligt koster at husere på Die Borussens trøje. En ganske lukrativ aftale, til en klub der virkelig formår at få det meste ud af deres investeringer. Eksempelvis blev Shinji Kagawa hentet i den næstbedste japanske række for 2,65 millioner kroner, inden han for nyligt blev solgt til Manchester United for anslåede 112 millioner kroner - ikke nogen dårlig profit.

Over det ikoniske logo hviler to stjerner; i Bundesligaen modtager du den første stjerne ved 3. mesterskab og den anden stjerne ved det 5. mesterskab, som Borussia Dortmund sikrede sig i den forgange sæson. Puma, der producerede trøjerne før mesterskabet var i hus, har derfor måtte sy en ekstra stjerne på efterfølgende, hvorfor den fremstår en anelse assymmetrisk, men spørger du os, så synes vi det giver trøjen karaktér og personlighed.

Som vi er blevet så vant til med Puma, er deres trøjer altid produceret i allerhøjeste kvalitet. Det lækre DryCell-materiale transporterer sved og fugt væk fra kroppen på glimrende vis og Dortmund-trøjen excellerer derfor både på fodboldbanen og i dagligdagen.

Du kan allerede forudbestille dit eksemplar lige her, med en forventet levering i starten af juli - fra kun 449,-

Nu har du set både hjemme- og udebanetrøje for de tyske mestre, hvad siger du til dem? Hvilken kan du bedst lide? Lad os høre hvad du synes og om du tror de kan genvinde mesterskabet i den kommende sæson, i kommentarfeltet nedenunder.