Den nye Barcelona udebanetrøje er et sprudlende mestervæk fra Nikes side. Du kan forudbestille den lige her hos os,

Ofte har Barcelonas udebanetrøjer været enten gule eller orange. Men nu har Nike fundet på noget genialt, de har forenet de to farver så den nye Barcelona udebanetrøje er lavet havlt gult i halvt orange.

Ligesom på hjemmebanetrøjen så fader den ene farve ind over den anden, så der kommer en flot og glidende overgang mellem de to farver.

I modsætning til hjemmebanetrøjen så skiller de to farver hinanden horisontalt så trøjen er orange øverst og gul nederst. Måden de to farver skiller på er dog den samme som på hjemmebanetrøjen, det bliver gjort ved en masse små orange prikker der bliver gradvist mindre.

Trøjen har naturligvis det obligatoriske Barcelona-logo på brystet. Logoet har lignet det nuværende siden 1910, men er trods alt blevet ændret en del gange. Den nuværende skriftype og form blev valgt i 2002.

Nike Swoosh logo er selvfølgelig også, at finde på trøjen. Det siger sig selv at Nike gerne vil sættes i forbindelse med navnet FC Barcelona, så Nike logoet er naturligvis lavet i klar kontrast til resten af trøjen.

Qatar Foundation står naturligvis på maven af den nye FC Barcelona udebanetrøje. De to parter har papir på hinanden ind til sommeren 2016. Kontrakten har en anslået værdi af svimlende 150 millioner €.

På indersiden af trøjens nakke står der klubbens motto "Més Que un Club". Det er catalansk og betyder "mere end en klub".

Fra armhulen og ned til bunden af trøjen er der i både højre og venstre side et bånd i klubbens klassiske blå/røde farver. En rigtig flot detalje der også refererer til klubbens historie og tradition.

Det blå/røde bånd så vi blandt andet også på den gule trøje som Barcelona brugte 2008-2010, så det er ikke en helt ny opfindelse fra Nikes side, men der er ingen tvivl om at det er en rigtig flot detalje på en spændende fodboldtrøje.

På det højre ærme er der det obligatoriske LFP-ærmemærke, som kun klubberne fra Primera og Segunda Division har retten til, at bære.

I nakken er der også et blåt/rødt bånd som igen naturligvis refererer til klubbens traditionelle farver. Ligeledes er der - nøjagtigt som på hjemmetrøjen - det catalanske flag. Fodboldklubben FC Barcelona er en meget vigtig del af den catalanske selvforståelse og identitet.

Unicefs logo figurer umiddelbart under der, hvor rygnummeret kommer til, at være. Barca betaler årligt Unicef omkring 1,5 millioner € for, at have velgørenhedsorganisationens logo på ryggen.

Som på alle Nikes øvrige fodboldtrøjer er der naturligvis også et mærke der bekræfter trøjens originalitet på Barcelonas udebanetrøje. Hvert enkelt mærke er helt unikt, da ikke to mærker har den samme talkode stående.

FC Barcelonas udebanetrøje er lavet af genbrugte plasticflasker. Nike har siden de startede dette koncept i 2010 brugt omtrent 115 millioner flasker på fodbodltrøjer- og shorts. Materialet er Nikes suveræne Dri-FIT materiale der sikrer at spilleren bliver holdt så tør som overhovedet muligt.

Du kan allerede nu forudbestille den længeventede Barcelona trøje. Den har forventet levering i midten af juli måned.

Nu har du set den nye Barca udetrøje, hvad synes du om den? Hvilken Barcelona-trøje er din favorit? Fortæl os din mening her i kommentarfeltet.