Weekendens Memory Lane byder på Tottenham Hotspurs udebanetrøje fra sæsonen 2002/2003, som vi tager et nærmere kig på i dag for at se på de fede detaljer på Kappa-trøjen. Vi har trukket en trøje frem fra gemmerne, som mange Tottenham- og Premier League fans nok husker mere for det fede design og den lækre kvalitet end de ting, Tottenham bedrev i den. Spurs brugte trøjen i 2002/2003-sæsonen, hvor klubben kun blev nummer 10 i Premier League, og hvor man lige nøjagtig missede kvalifikationskampene til UEFA Cupen. Trøjen var lavet i mørkeblå og sort, og netop mørkeblå har var den foretrukne udebanefarve for Spurs fra starten af 50’erne og til slutningen af 60’erne. Herefter blev trøjerne gule eller lyseblå – men i 2002 var man altså tilbage ved den mørkeblå farve – som i øvrigt var den farve, som moderklubben, Hotspur FC, spillede i. Trøjen har fået klubbens logo med unghanen over klubbens initialer broderet, og logoet, som blev erstattet af det nye, mere simple logo i 2006, havde også klubbens motto broderet med. Her står Audere est Facere – ”At vove er at gøre”. Udebanetrøjen var produceret af italienske Kappa, som i den periode for alvor fik momentum med deres elastiske og tætsiddende trøjer – og det var også tilfældet med Hotspur’s trøje, som var lavet af en blanding af lycra og polyester, hvilket gjorde at stoffet var enormt blødt og lækkert. I 2002/2003 var Tottenham sponseret af rejsefirmaet Thomson, som havde sponsoratet på maven af Hotspur-trøjen fra 2002 til 2006, hvor betting-firmaet Mansion tog over. Kan du huske Spurs’ udebanetrøje fra 2002/2003 – og hvad synes du om den? Giv meget gerne din mening til kende i boksen herunder nyheden. Trøjen er venligst udlånt af en medarbejder, og derfor ikke til salg.