Dette er en trøje fra tiden fra før alt skulle standardiseres til at være ens. Italiens trøje var officielt den samme i denne periode, men varierede meget fra gang til gang italienerne spillede i den. Se med når vi kigger tæt på en af versionerne lavet af italienske Diadora. I dag bemærker forbrugeren den mindste forskel på deres eget produkt og dem, som stjernerne bruger. I slut 1980erne var det anderledes. Her kunne Italiens hjemmebanetrøje variere i kravesnit og sponsortryk uden, der var nogle, som gik op i det. Man vidste jo, at det var en Italien trøje, og det var vigtigst dengang. Et gennemgående feature på trøjerne i perioden var kraven. Selvom tykkelsen på stregerne varierede en del, så var de der altid. Sen anden ting som varierede dengang var selve snittet af halsen, som kunne gå fra alt til tætsluttende til lavskåret V-hals. Ærmerne havde også varierende tykkelse på stregerne, som varierede i udseende fra kamp til kamp. Men grundlæggende var det det samme, og det var man altså tilfreds med dengang. Også tykkelsen af selve det elastiske lukningsmateriale kunne variere. Her er en af de længere udgaver, som faktisk ligner et meget senere design. Dette logo har mærket tidens tand, men de simple principper, og det simple design går dog alligevel lige igennem. Generelt er dette en super klassisk designet trøje på en måde, som man godt kan savne i dagens strømlinede designs. Her er der et rustikt og klassisk look med de nationale farver påført i enkle detaljer. Her er det nationalfølelsen, som skinner igennem frem for alt. En anden ting som ofte helt manglede på de officielle trøjer, som spillerne brugte var Diadora logoet. En spøjs måde at ”glemme” at markedsføre sig selv på, som ALDRIG ville ske i dag. Hvad synes i om udviklingen i dag, hvor hver detaljer er vigtig. Og hvis sponsortrykket mangler, så vil man ikke have trøjen? Er det ok at gå op i autencitet, eller har det taget overhånd? Giv dit besyv med i kommentarfeltet nedenfor.