Valencia CFs hjemme- og udebanetrøje er nu blevet lanceret under en stille og rolig pressefremvisning med udsigt over havnebyens havn. Her fik holdets topscorer Roberto Soldado og 33-årige David Albelda æren af at præsentere de to vigtigste trøjer, som er de første Valencia fodboldtrøjer fra spanske Joma. Som vi havde opsnuset fra rygtebørsen i februar, så har Valencia skiftet tøjleverandør fra Kappa til det spanske mærke Joma, som formentligt har ominvesteret pengene fra tabet af Sevilla-sponsoratet. Kigger man på årets resultater, betyder det, at Joma nu er sikre på eksponering på den største scene for klubhold - Champions League. Hvilket er den eneste eksponering, de får på den største scene. Da Pepe Reina, som spiller i Jomas Total Fit fodboldstøvler, som bekendt ikke fik anledning til at bære Joma-fanen. Vi får både Valencias ude- og hjemmebantrøjer med korte og lange ærmer til børn og voksne. Valencias popularitet herhjemme er stærkt stigende, og det er der god grund til. Klubben har siden deres mesterskaber i 01/02 og 03/04 med meget få undtagelser været placeret i den bedste halvdel af Primera Division. Mange frygtede hvordan de ville håndtere tabet af David Villa, men den frygt er blevet manet til jorden med introduktionen af Roberto Soldado. Til børn er det allerede nu muligt at forudbestille: Valencia - Hjemmebanetrøje 11/12 Børn til 449,-. Valencia - Hjemmebanetrøje 11/12 L/Æ Børn til 499,-. Valencia - Udebanetrøje 11/12 Børn til 449,-. Valencia - Udebanetrøje 11/12 L/Æ Børn til 499,-. Til voksne kan man ligeledes forudbestille: Valencia - Hjemmebanetrøje 11/12 til 499,-. Valencia - Hjemmebanetrøje 11/12 L/Æ til 599,-. Valencia - Udebanetrøje 11/12 til 499,-. Valencia Udebanetrøje 11/12 L/Æ til 599,-. Både Valencias ude- og hjemmebanetrøjer er blevet holdt i et meget enkelt design. Joma har valgt at ikke at bryde med det traditionelle look til deres første trøje. Til gengæld kan man som altid forvente et kvalitetsprodukt fra spanierne, hvis kvaliteter ligger mere i kvalitet end de moderne designs. På trods af dette er der nogle detaljer i syningerne, som gør dette til et enkelt, men lækkert, design. Vi synes i hvert fald, at dette er et bæredygtigt design til sol og strand, og til træningsbanerne og sportshallerne rundt om i landet. I forbindelse med lanceringen af Jomas samarbejde med Valencia, blev denne video offentliggjort. Vi er ikke helt sikre på, hvad det skal betyde, men måske ved du det?