Endelig VM! ⚽ Køb din trøje her!
Populære Kategorier
    Produkter

      Manchester City 2011-2012 hjemmebanetrøje

      Umbro har lanceret endnu et formidabelt design til deres klubber. Den engelske sportsgigant har formået at lave endnu en trøje, som du ikke er i tvivl om er i super lækker kvalitet fra første gang, du får den i hånden. Kigger man nærmere på trøjen imponeres man af trøjens mange detaljer. Umbro har formået at genopfinde den lyseblå Manchester Citys hjemmebanetrøje 11/12 med en masse aldrig før sete detaljer på en måde, som alligevel er 100% Manchester City. Der er som udgangspunkt op til 16% at spare på trøjerne. Manchester City hjemmebanetrøje 11/12 til 499,- spar 16% Manchester City hjemmebanetrøje 11/12 børn til 449,- spar 10% Når et mærke kommer med et så gennemført design til en klub, som Umbro har gjort med Manchester City, så er der nogle af de andre klubbers supportere, som må være en smule misundelige. Detaljerne er mange, og vi tager et kig igennem dem, og uddyber, hvorfor trøjen har de detaljer den har. En spændende detalje er trøjens krave. Den er lavet med almindelig V-hals, men har en indre krave, som stikker lidt længere ud. Den kan ikke foldes, som f.eks en skjorte flip, men er bare en lille flip. Og vi synes den er lidt flippet, og på stående fod, kan vi ikke huske at have set det får. Men det ser knaald godt ud, når trøjerne er på. Dertil er der skrevet ”Blue Moon” i kraven, med nogle lydbølge tegn imellem, som henviser til Manchester Citys hymne af samme navn. Sangen stammer helt tilbage fra 1935 under samme navn. Ironisk nok blev sangen dengang kasseret hele to gange før den blev indspillet og brugt i en film. Derefter har kunstnere som Billie Holiday, Louis Armstrong, Frank Sinatra, Elvis Presley, Bob Dylan, Rod Stewart med Eric Clapton og Helmut Lotti. Den originale sang spiller på den engelske talemåde ”once in a blue moon”, som man siger, når noget næsten aldrig sker, og det at farven blå er et udtryk for sørgmodighed. I sangen møder sangeren sin store ”en-gang-i-en-livstid kærlighed” og hans blå måne bliver til guld. I Manchester City versionen er den store kærlighed selvfølgelig klubben. Angiveligt blev sangen til da to af de inkarnerede Manchester City fans grundet kedsomhed begyndte at synge sangen til hinanden under en Liverpool kamp i 1990, hvor Manchester Citys fans var blevet tilbageholdt. Morsomt skulle det have været, og da City er blå og sangen omhandler blå, så tog det hurtigt fart op igennem '90erne, og de to fans morskab blev til klubbens hymne og er nu kommet på Manchester Citys hjemmebanetrøje 11/12. At hymnen er tyvstjålet fra Crew Alexandras fans, som sang den gennem '80erne gør ikke så meget, når det er ægte Manchester City fankultur, som har skabt sangen. Manchester Citys logo stammer fra 1997, og er på Manchester Citys hjemmebanetrøje 2011-12 broderet ind i trøjen. En lækker detalje som giver trøjen et touch af kvalitet. Selve skjoldet er baseret på byen Manchesters byskjold, som har samme form og en båd,. Båden repræsenterer Manchesters skibskanal. Og de tre diagonale striber er et symbol på Manchesters tre floder. Ørnen bag er den ørnerace kendt fra indianers fjerpragt, og under logoet står der på latin: ”Superbia in Proelio”, som betyder Pride in Battle. Trøjen figurerer med Etihad Airways som sponsor, som er fra Manchester City ejeren Mansour bin Zayed Al Nahyans hjemland; De Forenede Arabiske Emirater. Dette skete et år efter hans overtagelse af klubben. Bemærkelses værdigt er det at prikkernes udfasning mimikerer den lydbølge, som findes andetsteds på trøjen. Lækker detalje fra Umbro igen! På ryggens hjørner er der skrevet ”Tailored by Umbro” (Skræddersyet af Umbro). En skrivelse som er ved at udvikle sig til at være en af de største kvalitetstemplinger på markedet. På den anden side er der lavet en streg, som ligner en lydfrekvens streg, som også ligner den i kraven og den, som prikkerne mimikerer. Det er altså kræs for kendere det her! Manchester Citys hjemmebanetrøje 2011-12 er som nævnt lavet af Umbro. Umbro var faktisk Manchester klubbens første tøjsponsor i 1975. Efter et fjumre årtier med Kappa fra 97-98, Le Coq Sportif 99-03, Reebok fra 03-07, tilbage til Le Coq Sportif i 07-09, så er Manchester City tilbage i mærket med rødder i Manchester. Mere passende kan det vel ikke blive. Hvad synes i om Manchester Citys hjemmebanetrøje 2011-12? Vi elsker al den historie og idé, som er inkorporeret i trøjen, men hvad synes du? Giv dit besyv med i kommentarfeltet nedenfor.