I går rullede den nye adidas Finale 15 Berlin for første gang, og da vi fik den mellem hænderne kunne vi simpelthen ikke lade være med at give den en lækker Unisport-behandling - så kom helt tæt på den nye Champions League fodbold lige her.

Adidas kunne i mandags løfte sløret for den seneste udgave af deres Champions League fodbold, adidas Finale 15 Berlin. Den skal bruges i knockoutfasen af CL samt naturligvis i selve finalekampen på Olympiastadion i den tyske hovedstad.

adidas Finale15 Berlin Champions League fodbolden kan fås her - kun 1.099,- kr.

Vanen tro har adidas lade sig inspirere af værtsbyen, og derfor er det ikoniske stjernedesign prydet med Berliner Bär, som figurer som Berlins officielle figur. Samtidig har adidas naturligvis også sørget for at Brandenburger Tor, der er byens mest kendte vartegn, med på den centrale stjerne - og for at sætte prikken over i'et er farverne inspireret af byens rige kulturliv og unge, kunstneriske udtryk.

Ser man bort fra det skinnende nye design, er alt som det plejer for Finale Berlin - på den tekniske side er bolden den samme, som den har været de sidste mange år med de stjerneformede paneler, der er varmet sammen med Thermobonding-teknologien, hvor syningerne sidder på indersiden. Dette giver en mere rund og vandafvisende fodbold, så den holder både sin form og vægt selv i våde forhold og derfor er mere forudsigelig at spille med.

Samtidig er adidas Finale fodboldens overdel udstyret med en nubret tekstur, der sikrer et bedre greb i bolden, så der er optimale betingelser for at stjerner som Robben, Ronaldo og Messi kan gøre fuldstændig hvad de har lyst med den. Tanken er, at de små knopper skaber mere friktion mellem støvle og bold, hvilket medfører bedre greb - og med større greb følger mere kontrol. Det kan man vel ikke brokke sig over.

Bestil din egen adidas Finale 15 Berlin lige her - kun 1.099,- kr.

Den nye CL fodbold er fresh. Den er rigtig fresh. Men vi kan faktisk godt lide den, og er voldsomt tilfredse med at Finale15 igen ruller i Champions League. Hvad siger du til designet? Del din mening med os herunder, på Facebook, Twitter og Instagram.