Året er 2014. Scenen er den størst tænkelige i fodbold. Stedet er Rio de Janeiro, Brasilien. Det er VM og adidas er all in. Symbolikken bag et VM i Brasilien er enorm og det var absolut ikke noget adidas havde tænkt sig at gå ubemærket hen. Faktisk var deres egne ambitioner lige så høje, som VM i sig selv. I videoen ser vi, hvordan adidas tilbragte deres VM dage.

Flere millioner mennesker fulgte den månedslange begivenhed som fandt sted i Brasilien sidste sommer - unge som gamle, drenge og piger, folk som ikke kan leve uden fodbold og folk som ikke engang ved hvilket land Neymar Jr. er fra. Med så mange øjne, der hviler på samme begivenhed, er mulighederne for eksponering enorme. Og de bliver ikke mindre af at vi i 2014 befinder os i en verden, hvor information flyder på kryds og tværs af internettet i stride strømme.

Under VM havde adidas besluttet sig for at dække begivenhederne døgnet rundt. Noget som i høj grad flyttede grænserne for, hvordan et VM blev dækket. Ikke mindst fordi at det populære brand, som officiel sponsor havde adgang til nogle af de absolut største legender i VM sammenhæng lige fra Cafu til Vieira og Beckham.

Adidas sendte live fra deres helt eget hovedkontor i Rio de Janeiro, hvilket gjorde hele deres tilgang til VM helt unikt. De stod klar til hver eneste lille begivenhed som var værd at kommentere på og det åbnede på mange måder nye døre op. Der er da heller ingen tvivl om at det ikke er sidste gang at adidas benytter sig af denne nye måde at sende fra store begivenheder på. Og hvem ved - måske er Nike og PUMA klar med deres helt egne kanaler når OL eller EM skydes i gang i 2016?

Det er spændende at se, hvordan adidas gav VM en helt ny dimension, ved at lever live-TV 24 timer i døgnet. Vi synes i hvert fald at det var helt perfekt at kunne følge med i de seneste nyheder direkte fra Brasilien.