De hader dig og de misunder dig. For din succes. For alle de mål du laver. For din attitude. Og for dine fodboldstøvler. Der vil altid være haters. Men jo mere de hader dig, jo mere motivation får du. Adidas’ nye kollektion er tilegnet alle dem, som alle elsker at hade. Dem som alle gerne vil være. Det her er Haters Pack.

Adidas er trådt forholdsvis stille ind i det nye år. Men nu er det tid til at træde frem fra skjulet og lukke munden på allesammen. Eller bedre endnu - få dem alle til at snakke om dig. Gennem 2014 leverede adidas nye generation af både Predator, Nitrocharge og 11pro. Nu indleder adidas så 2015 ved at fuldende opdateringen med en ny generation af deres altoverskyggende letvægter, f50 adizero - med et design og en teknologi der skal få dem alle til at misunde dig.

Du kan finde alle fire støvler fra Haters Pack lige her

Udover en helt ny generation af f50 indeholder Haters Pack nye farver til alle tre resterende siloer. Farverne er først og fremmest baseret på klassiske farver som rød, blå og hvid. Men med et væld af nuancer har adidas formået at sætte deres karakteristiske modige præg på designet.

Mest nævneværdig i denne nye kollektion er uden sammenligning den nye f50 adizero, som har fået en innovativ overhaling både når det komme til design og teknologi. Adidas har nemlig lyttet til deres spilleres feedback og skabt en letvægtsstøvle, der ikke kompromisløst har en lav vægt, men som også giver stabilitet og komfort. To elementer, der er mindst lige så vigtige når fart er det ultimative mål.

Denne adizero er skabt med en overdel i ét stykket, hvilket betyder at speedfoil ikke længere bliver taget i brug. Det resulterer også i en letvægter med lidt flere gram på bagen. Adidas har nemlig konkluderet at vægten ikke er alt og denne nye f50 adizero vejer derfor 195 gram. Målet er så at levere en fodboldstøvle som holder foden bedre på plads og ikke mindst giver øget komfort.

Vi vil naturligvis tage et meget nærmere kig på denne f50 adizero og gå mere i dybden med de nyeste tiltag, men værd er det også i første omgang at nævne den nye sål. Den er blevet nemlig udstyret med en helt ny knopkonfiguration, som henter inspiration fra løbebanen og de sprinterpigge, som 100 meter løbere har i bunden af deres sko. De er blevet tilføjet for at give støvlen et mere aggressivt greb i banen og dermed øge din acceleration.

En ny generation af f50 adizero står i spidsen for Haters Pack. Find den her.

Herudover har adidas også sendt årets første Predator Instinct og med et nyt år følger også et nyt design. Og her har adidas baseret designet på støvlens karakteristiske SL gummizoner, der jo som bekendt fik en ny konstruktion med den nye generation sidste år. På den måde har adidas skabt et særpræget zig-zagget design i Rød/Blå/Hvid som både fremhæver de 5 Lethal Zones og hele støvlen på banen.

De nye farver til Predator Instinct er selvfølgelig også at finde på siden.

11pro var den sidste af de tre siloer, som fik tilføjet en ny generation til familien i 2014. Det er dog som at adidas stadig hænger lidt fast i sidste generation. For præcis som de lagde ud i 2014, har de hentet den klassiske kombination af Hvid/Blå/Sort ind. Måske et forsøg på at lokke Toni Kroos til at skifte over til den nyeste generation? Ligegyldigt hvad, så er farvekombination indiskutabelt en sikker vinder og ja, “There will be haters”, men mon ikke alle 11pro fans er ligeglade med dem, når de vil se så godt ud på banen?

Giv dine haters noget at snakke om. Find den nye adidas' 11pro Haters Pack her.

Sidste nyhed er Nitrocharge, der sammen med en række opdateringer også fik et design, som har printet sig fast på de flestes nethinder. Denne nye model har fået en helt blå overhaling i to forskellige nuancer, som dog bliver ledsaget af små detaljer af rød på hælen, pløsen og i indlægssålen. Det teknologiske grundlag er stadig styret af elementer som Energysling og Energypulse, for at distribuere spillerens energi på optimal vis.

Er Nitrocharge dit foretrukne våben? Find de nye farver lige her.

Adidas har skabt denne Haters Pack for at hylde alle de spillere, som ikke lader sig gå på af fans provokerende opråb, men tværtimod bruger energien til at sætte tingene på plads på banen. Der er ingen tvivl om at kampagnen nok skal skabe debat, men adidas har utvivlsomt skabt en kollektion, ikke mindst med den nye f50, som viser hvordan tingene skal gøres. Særligt det nye “ghost graphic” design på den nye f50 viser adidas’ kreative evner. Et design som vi helt sikkert vil lade os forføre af, når vi skal give vores samlede vurdering af den nye generation.

ALT_TAG

There will be haters. Konceptet omkring adidas’ nyeste kollektion er ikke til at tage fejl af. Det handler om at bruge al den negative energi man får kastet sin vej, og skabe noget magisk og beundringsværdigt ud af. F50 er adidas’ svar på tiltale. Hvad er dit?