Sommerudsalg: Flere produkter tilføjet!😎 Køb nu

Første kapitel i historien om PUMA evoPOWER

For lidt over et år siden præsenterede PUMA den første evoPOWER i et camoufleret design. Dette var den første officielle evoPOWER efter at Balotelli havde testet støvlen af i et unikt Balo-design. Siden er det blevet til intet mindre end 13 varianter af evoPOWER 1. Vi har samlet hele flokken til en foreløbig genealogy photoshoot.

Da PUMA i begyndelsen af sidste år præsenterede deres nyeste fodboldstøvle gik det langt fra stille for sig. Og kan det andet når man samler et hold bestående af Thierry Henry, Cesc Fabregas, Marco Reus og Mario Balotelli? PUMA’s evoPOWER fik i hvert fald ikke et minut for lidt under rampelyset.

Hvis du elsker evoPOWER så kan du finde et udvalg lige her.

Og PUMA sørgede da også for at holde deres innovative fodboldstøvle så tæt på scenen som overhovedet muligt. Hele 16 varianter af ambassadøren for det kraftfulde spark blev det til i 2014. PUMA lagde således fra land med 3 forskellige camo-designs, som er en lille tradition fra PUMA’s designere, hver gang en ny generation af en fodboldstøvle skal præsenteres.

To af de tre camo-designs var særligt refererende til PUMA’s nyeste medlem i familien Mario Balotelli. De visualiserede sig gennem en række avisoverskrifter, der repræsenterede Balotelli i hele hans nuancerede offentlige billede. Ikke mindst med ordene “Why always me?” på siden mens den anden model modificerede citatet en smule til “Why always PUMA?”.

Du kan stadig nå at få fingrene i den seneste evoPOWER tricks C4 lige her.

Efter at PUMA følte at de havde teaset nok for den nye evoPOWER leverede de den første officielle lanceringsmodel, som kom i en kombination af Rød/Gul/Sort. Og nu kunne vi så begynde at gå nøgternt igennem det teknologiske grundlag for PUMA’s nye fodboldstøvle. Det blev hurtigt klart at PUMA havde formået at skabe deres helt egen lille niche med evoPOWER.

Det interessante ved evoPOWER er nemlig at der ikke er andre fodboldstøvler på markedet, som i samme grad fokuserer på samme kombination af elementer, som evoPOWER. Der er støvler til den hurtige, den tekniske, ja selv til den klassiske fodboldspiller, men ingen fodboldstøvle søger at tilgodese spilleren med det kraftfulde spark. Det er præcis hvad evoPOWER bringer med ind i spillet.

En lang række farvevarianter er det altså blevet til i løbet af året. Og PUMA har sågar også eksperimenteret med lædervarianter i både blackout og whiteout. Og selvom læder er kendt for at give sig og forme sig efter fodens type, så er det svært at komme udenom at læderoverdelen ikke helt på samme måde formår at skabe den samme sensation af fleksibilitet og stræk, som det syntetiske AdapLite formår. En funktion der er så karakteristisk og unik for evoPOWER’s funktionalitet.

Der er gode tilbud på evoPOWER netop nu. Se mere lige her.

Bedst kendt i de mere almene kredse blev evoPOWER nok under VM. Det karakteristiske Tricks design, som PUMA præsenterede i Brasilien gav et helt uundgåeligt visuelt udtryk på det brasilianske græstæppe. Og selvom hverken Fabregas, Balotelli eller Reus (som slet ikke var med ved VM) havde et særligt prangende VM, så er der ingen tvivl om at den Pink og Turkis evoPOWER for alvor placerede den nye silo på landkortet.

De mange forskellige designs har naturligvis været med til at bevare fokus på evoPOWER. Lige fra det helt ekstreme Graphic design, som kom midt under VM og nok led lidt under at fokus var mere på den store begivenhed end den finde hyldest til Brasiliens farverige favelaer. Til det opfølgende Tricks design, som repræsenterede PUMA’s nye samarbejde med Arsenal og altså resulterede i et par evoPOWER i Arsenals farver.

Det der gør evoPOWER særligt interessant er den kombination af fleksibilitet som PUMA har formået at skabe i denne fodboldstøvle. Dels er der den tidligere nævnte AdapLite overdel, som strækker sig langs med fodens linjer, nok til at den kan bøjes både op og ned. En bevægelse, som samtidig gøres mulig af Gradual Stability Fram (GSF) under sålen. Den fungerer som støvlens rygrad og er designet således at den er helt stabil på hælen og gradvis bliver mere og mere fleksibel så den omkring forfoden tillader foden at bøje op og ned.

PUMA har deres helt egen niche med evoPOWER. Er du fan? Find dem her.

Senest har PUMA så igen skabt opmærksomhed omkring evoPOWER ved at lave dem til signaturstøvler for nogle af de spillere, som var ambassadører fra starten af evoPOWER historien. Her er der selvfølgelig tale om Balotelli og Fabregas, som hver især har fået sat deres personlige præg på designet. I Balotellis model gik PUMA endda så langt at lave overdelen med en helt særlig variant af AdapLite, som Balotelli også får udviklet til sine modeller.

Som du kan se er der allerede masser at skrive om i bogen om evoPOWER. Det er dog næppe slut her og spørgsmålet er, hvad næste træk fra PUMA er? Nye og vilde designs? Flere signaturstøvler? Eller er det måske blevet tid til en ny evoPOWER generation? Vi kan i hvert ikke vente med at se, hvad der kommer fra PUMA’s hovedkvarter…