Det har været et overvældende fodboldår for fyldt med store begivenheder. Det hele kulminerede med VM i Brasilien i sommer. Men en kulmination er ikke lig med en afslutning. Det er bare starten på en ny begyndelse. Vi har taget et kig på adidas’ lancering af kollektioner, siden VM.

Der har været masser af grunde for adidas til at fejre året 2014. Først og fremmest som officiel sponsor er verdens største fodboldbegivenhed, og derefter på grund af Predator’s 20 års jubilæum. Det har givet anledning til adskillige innovative tiltag og imponerende designkoncepter.

Du kan finde et stort udvalg af adidas' kollektioner lige her

Det hele startede med Battle Pack - adidas officielle VM bidrag. Udover et unikt design i sort og hvid med mønstre inspireret af brasiliansk natur og kultur, førte denne kollektion også den første nye Predator Instinct med sig. Det skulle vise sig at blive starten på et flot efterår for Predator.

Og flot var det først og fremmest på grund af Revenge Pack. En kollektion af som hyldede nogle af tidens mest ikoniske Predator modeller. Det blev til tre nyfortolkninger: Predator 1994, Accelerator og Mania. Kollektionen blev lanceret som en Limited Edition og det var derfor kun de heldigste, som fik fingrene i støvlerne.

Nogle af kollektionerne er ikke længere tilgængelige, men der er stadig masser at vælge imellem.

Efter VM’s afslutning fulgte Tribal Pack. Kollektionen som fik lov til at skyde den nye sæson igang. Battle Pack mønsteret blev bevaret i denne kollektion og det var rent faktisk sidste gang at Nitrocharge kom i dette format. Modellen fra Tribal Pack har dog alligevel været benyttet hyppigt af de mange Nitrocharge spillere rundt omkring i verden. Det ser dog ud til at den nye generation så småt er ved at bide sig ind hos spillerne.

Blackout vs Whiteout var en kollektion som også sneg sig ind, dog uden den helt store overvågenhed. Kollektionen hyldede det helt stilrene look med henholdsvis en helt sort og helt hvid f50 adizero og Predator Instinct. Kollektionen talte i øvrigt også Copa Mundial, som dog ikke nyder lige så stor spillerstøtte, som den gjorde engang.

Der skulle gå noget tid før adidas for alvor rigtig gav lyd fra sig igen, men det blev så også med et ordentligt innovationsbrag. I foråret præsenterede adidas deres hidtil letteste fodboldstøvle f50 Crazylight og det inspirerede dem til en hel kollektion med alle fire siloer i en Crazylight udgave.

Crazylight Pack var et udtryk adidas’ dominans på letvægtermarkedet. Men ikke alle kræver letvægt. Kollektionen blev derfor fulgt op af, skal vi sige halvanden kollektion. Den første, Supernatural Pack, indeholdt nemlig kun en f50 adizero og en Predator Instinct. Det lidt “slimede” design var passende nok inspireret af Halloween. Hunt Series hed den efterfølgende kollektion og mens der intet nyt var ved støvlerne, så skilte designet sig kraftigt ud. Overdelen var nemlig selvlysende og lyste imponerende op i mørket. Noget som bestemt fik vores øjne til at blusse op.

Find blandt andet den nye 11Pro og seneste Predator Instinct farve lige her.

Den anden “halvdel” som manglede i Supernatural Pack blev vi præsenteret for, for nyligt. Og her lå en lille ekstra nyhed også gemt. Adidas havde nemlig en opdateret generation af deres elegante 11Pro. Den kom med en helt ny-konstrueret overdel, som skal give en bedre oplevelse af at spille med ambassadøren for elegance og komfort.

Det har været et flot år for adidas og vores gennemgang af deres kollektioner siden VM understreger blot hvor stor en del innovation er af deres DNA. Vi kan ikke helt blive enige om, hvilken kollektion der har været den fedeste, men hvad synes du?