En Crazylight fodboldstøvle = sindsoprivende. Fire Crazylight fodboldstøvler = uhåndterbart. Det må være konklusionen efter at adidas i mandags løftede sløret for Crazylight Pack. For hvis man ligesom adidas er tilhænger af letvægt, så er dette letvægtsmekka jo af en anden verden. Vi har zoomet ind på hvert enkelt silo og nu er turen kommet til Nitrocharge Crazylight.

Det er ikke længe siden at adidas gav Nitrocharge et mindre ansigtsløft som blandt andet inkluderede en ny-konstrueret Energysling. Nu har adidas så sat “The Engine” på en streng diæt og den nye Nitrocharge Crazylight kan nu stolt stille sig op på vægten, som nu stopper på 181 gram. Det er næsten 60 gram færre end hvad den normale Nitrocharge 1.0 vejer.

Adidas' motor kommer nu lettere end aldrig før. Køb Nitrocharge Crazylight her.

Det er dog klart at adidas har været nødsaget til at skille sig af med nogle af de elementer, som normalt er med til at definere den respektive silo. Og ligesom vi har set på de andre siloer, så er det også først og fremmest gået ud over sålen hos Nitrocharge.

Den har nemlig fået den samme Sprint Frame og speedtraxion 2.0 knopkonfiguration, som vi kender det fra f50 adizero. Sprint Frame er ikke nyt for Nitrocharge, men selve konstruktionen af den er anderledes end den vi kender fra f50 og det er netop denne forskel, sammen med fraværet af Energypulse, der hjælper til med vægttabet.

Adidas' motor kommer nu lettere end aldrig før. Køb Nitrocharge Crazylight her.

I adidas er Crazylight åbenbart også lig med crazydesign. For vi har set, hvordan tyskerne har vovet skindet med nogle alternative design på denne Crazylight Pack. Og Nitrocharge skiller sig bestemt ikke ud. Her er mulighed for fri fortolkning og vi herinde har meldt alt lige fra en hval, en fisk, en påfugl eller noget vand af en art op. Konklusionen må være at dette design inviterer til masser af associationer.

Men det er ikke det eneste, som er fjernet. For på overdelen har adidas også fjernet det beskyttende mesh og pads som sidder omkring hælen og midterfoden, ligesom de pre-molded pads på forfoden heller ikke er at finde længere. I stedet har adidas grundlæggende set lavet en nærmest helt gnidningsfri overdel, som kun brydes af den karakteristiske Energysling. Der havde vel nærmest heller ikke været mere Nitrocharge tilbage, hvis den også var skåret fra.

På indersiden har adidas også hentet lidt af vægttabet. Her har de nemlig fjernet den inderforing, som hovedsageligt eksisterer for at øge komforten. Det betyder dog ikke at Nitrocharge nu bliver ubehagelig at bære. Men har du vænnet dig til den lidt vattede følelse, så skal du nok lige bruge et par træninger på at vænne dig til den lidt anderledes følelse, som den ultratynde overdel vil levere.

Adidas' motor kommer nu lettere end aldrig før. Køb Nitrocharge Crazylight her.

ALT_TAG

Den nye Nitrocharge er ikke lige så Nitrocharge, som den plejer at være. Til gengæld er den så let som den aldrig været. Hvilken Nitrocharge foretrækker du - Crazylight eller 1.0?