Efter at de seneste to farveopdateringer ikke benyttede sig af det karakteristiske halv-halv design fra Tiempo Legend V, har Nikes designere igen været på spil. Den nye Tiempo er ikke bare farverig, men den tager igen det karakteriske visuelle format, som har taget mange Tiempo fans med storm. Se nærmere på den her.

Tiempo Legend V har efterhånden udviklet sig til en særligt populær fodboldstøvle i den bagerste kæde på fodboldbanen. Det var i særdeleshed Ronaldinho der gav rigtigt liv til fodboldstøvlen med det elegante touch, men i nyere tid har nogle af verdens største forsvarsspilere taget Tiempo Legend til sig.

Find de nye farver til Tiempo Legend lige her

Sergio Ramos, Gerard Piqué og Nemanja Vidic er blot et udsnit af de forsvarsspillere som i dag optræder med Tiempo. Og mens designet utvivlsomt gør det nemt for dem at forelske sig lige i den fodbolsdtøvle, så skal man ikke undervurdere det teknologiske fundament i denne støvle. Det er trods alt ikke nogen tilfældighed at arven går mere end 20 år tilbage.

Tiempo Legend V er blandt de få fodboldstøvler, som stadig laves med en overdel af kænguruskindslæder og det i sig selv gør den ret unik. At Nike så har fundet en perfekt kombination af ACC og Hypershield Tech for at beskytte overdelen bedst muligt, gør så bare det hele endnu bedre.

Find de nye farver til Tiempo Legend lige her

Udover at levere et præcist og elegant touch på bolden med sin læderoverdel, så er Tiempo Legend også ambassadør for ekstrem komfort, som blandt andet hjælpes på vej ved at have Poron i sålen. Hælkappen er ligeledes lavet i et solidt materiale, som beskytter fødderne fra modstandernes spark.

Alt i alt er der masser af grund til at holde af Nikes Tiempo Legend V og med denne nye farveopdatering, kan Tiempo tilhængere endnu engang glæde sig over det karakteristiske halv-halv design. De ijnefaldende Neo-Turqouise og Hyper Crimson vil helt sikkert få Piqué og Co. til at stå ud på banen.

Find de nye farver til Tiempo Legend lige her

Tiempo Legend er den 4. og dermed sidste silo som har fået en farveoverhaling. Og Nike er denne gang gået tilbage til det visuelle design, som har sat sig fast i folks bevidsthed. Hvad synes du om designet og farvevalget?