I starten af denne sommer kunne PUMA løfte sløret for et nyt kreativt samarbejde med en række modemærker. Et smarbejde der gav disse tøjmærker den kreative frihed til at sætte deres præg på PUMA's letvægtsstøvler evoSPEED. Nu er støvlerne tilgængelige i et yderst begrænset parti.

PUMA har altid gjort meget ud af at forme deres image ud fra, hvordan de gerne vil fremstå: Som de kække drenge i klassen, der helst går en anden vej end resten. Det var blandt andet det, der fik Mario Balotelli til at slutte sig til Puma familien sidste, da han begyndte at spille med PUMA's nye silo evoPOWER.

Det er dog ikke evoPOWER, men derimod evoSPEED der er kommet i centrum for dette samarbejde mellem PUMA og fire verdenskendte tøjmærker. Hver har de fået den kreative frihed til at designe et par af evoSPEED og mens designet afspejler den nyeste evoSPEED 1.3, så kommer det tekniske fundament fra 1.2.

Overdelen er lavet med det ultratynde mikrofiber materiale fra de japanske specialiste Teijin. En overdel der blandt andet er med til at give et forbedret touch med bolden og et ekstra godt fit. Og denne overdel har BAPE, som i øvrigt også blev grundlagt i Japan, altså valgt at designe i deres karakteristiske camo-design.

Få den Limited Edition evoSPEED fra BAPE lige her - kun 2.099,-

Det er langt fra første gang at BAPE (der står for Bathing Ape) indgår i et samarbejde. Således har de designet sammen med alt fra Pepsi, Nintendo Pharrell og Kanye West. I denne omgang blev det altså så PUMA's tur. Har man forelsket sig i denne model skal man dog være hurtigt ude. Der er nemlig kun lavet 100 par på verdensplan.

Og fra Japan tog PUMA turen videre til et af modeverdenens mekkaer, nemlig Frankrig og naturligvis Paris. Her fandt de frem til Colette, som har stået for denne lidt mere diskrete variant. Colette er dog kendt for sit meget simple og stilrene design og deres identitet kommer derfor også fint til sin ret i denne model, som i modsætning til ovenstående kun udgives i 70 par på verdensplan.

Få den Limited Edition evoSPEED fra Colette lige her - kun 2.099,-

Hvad evoSPEED angår så nævnte vi indledningsvist at denne støvle er bygget på 1.2 modellen. Det kan blandt andet ses ved at PUMA's Ever Fit Cage sidder indvendigt på fodboldstøvlen og ikke på ydersiden som i den nyeste model. Det ændrer dog ikke på at skelettet stadig yder et optimalt fit for foden og sørger for at støvlen omfavner foden i et rigtig bjørnekram.

Og så blev Asien og Europa dækket ind. Hvor tager man så hen? Svaret er vel ret indlysende - New York City. Her fandt PUMA ikke bare en, men to samarbejdspartnere. Først fandt de frem til Alife - livsstilskonceptet fra det indre New York. Og i deres bud på en evoSPEED er man da slet ikke i tvivl om, hvem det kommer fra. Denne model kommer ligesom Colette modellen i 70 par på verdensplan.

Få den Limited Edition evoSPEED fra alife lige her - kun 2.099,-

evoSPEED er en fartstøvle i ordets reneste forstand og en af de ting, der afhjælper farten er sålen som er lavet med PEBAX. Dette materiale sikrer en optimal fleksibilitet, særligt under forfoden, hvor den store bevægelsesfrihed er afgørende for ens acceleration. Samtidig er evoSPEED udstyre med Speedtrack torsionsbar, som øger støvlens reaktionsevne og sikrer en mere effektiv kraftudnyttelse.

Og mens alife repræsenterer det indre New York så er KITH's ambition om at omfavne New York's store diversitet. "Kith" betyder at gøre noget kendt på gammelt skotsk og i bund og grund handler det om at være dem alle gerne vil lege med. Og det vil PUMA altså også gerne og derfor fik KITH muligheden for at designe en evoSPEED støvle.

Få den Limited Edition evoSPEED fra KITH lige her - kun 2.099,-

Denne kollektion er på mange måder en fusion mellem mange ting. Ikke mindst en gammel og en ny evoSPEED. For PUMA's opdaterede tryk på indersiden af deres evoSPEED 1.3 har nemlig også fået pladsen i denne kollektion. Et fint touch der også passer godt ind med de forskellige tøjmærkers bud på et alternativt design.

Om det er fodbold der har trængt sig ind på modeverdenen eller mode der har trængt sig ind på fodboldverdenen er svært at sige. Ikke desto mindre er det en kendsgerning at mode og fodbold bliver mere og mere kompatibelt. Og den kendsgerning er PUMA blandt andet med til at understrege denne PUMA Cream kollektion. Hvad synes du om dem?