Når man indgår en af de største aftaler i engelsk fodbold, så skal det fejres med manér. Det er nok det, Arsenal og Puma tænkte da de gav hinanden hånden på at indgå en sponsoraftale, der giver Puma ansvaret for Arsenals trøje de næste mange år. Og med manér har de så fejret det. I et storslået event i London har Puma netop løftet sløret for Arsenals nye hjemmebanetrøje. Se den her.

I 20 år har Nike sørget for at levere spillertrøjer til Arsenal. Men den 27. januar kunne Arsenal så afsløre at Puma ville overtage det ansvar fra den 1. juli 2014. Nu er det så 10 dage siden at aftalen officielt trådte i kraft og her til aften inviterede Arsenal og Puma de forventningsfulde fans til et storslået lanceringsevent i London. Ved eventet var Arsene Wenger sammen med Rosicky, Arteta og Flamini som alle tre var iført de nye spillertrøjer.

Du kan købe den nye Arsenal FC trøje allerede nu - kun 549,-

De tre nye spillertrøjer er blevet designet ud fra tre forskellige koncepter: Forever, Victorious og Future. Inspirationskilden til hjemmebanetrøjen kommer fra klubens loyale fans og det er naturligvis derfor også konceptet Forever, der lægger fundamentet for hjemmebanetrøjen. Uden deres fans ville Arsenal slet ikke have den ånd klubben bærer rundt på og derfor fortjener fansene også en form for anerkendelse.

Og for dem der sætter pris på traditionerne og historien i Arsenal, vil den nye hjemmebanetrøje være et perfekt design. Puma har nemlig leveret en klassisk trøje i de karakteristiske røde og hvide farver, som man første gang så på Arsenals spillertrøjer i 1933. Derfor kan man også argumentere for at Puma har taget det sikre valg med deres første trøje til Arsenal. Det er dog ikke nødvendigivs negativt. For trøjer der hylder klubbens historie har aldrig skuffet.

Du kan købe den nye Arsenal FC trøje allerede nu - kun 549,-

Selve trøjen er derfor også lavet i et meget enkelt design, med en traditionel rund krave i rød. Ærmerne er hvide som kontrast til den dominerende røde farve, mens der langs siderne også løber en tynd hvid linje, som giver lidt dynamik til det simple design. På mange henter trøjen inspiration fra mange af de tidligere designs og Pumas Forever koncept.

Som en obligatorisk del af Pumas nyeste fodboldtrøjer, så er Arsenals trøjer også blevet udstyret med det innovative ACTV tape, som er placeret på strategisk udvalgte steder på trøjen. Teknologien er udviklet med henblik på at effektivisere musklernes energiforbrug. Tapen ligger således og yder en form for mikro-massage på huden, hvor den varmer musklerne op.

Du kan købe den nye Arsenal FC trøje allerede nu - kun 549,-

Mikel Arteta som var blandt de medvirkende ved den store lancering har også været ude og rose Pumas første levering til Arsenal: "De nye trøjer har virkelig imponeret spillerne, særligt på grund af historien bag dem, hvilket er noget alle i klubben kan relatere sig til. Arsenal er noget specielt og resultatet af disse trøjer er en perfekt måde at anerkende det. Puma har gjort et fantastisk stykke arbejde med designet."

Forudbestil den nye Arsenal FC trøje allerede nu - kun 549,-

ALT_TAG

Ved dagens store lancering blev der endelig løftet sløret for Arsenals nye trøjer og Puma har sørget for at lytte til klubbens hjerte. Designet er traditionelt og simpelt helt i stil med tidligere trøjer. Arsenals spillere er meget tilfredse med resulatet, men hvad siger du? Lever Pumas første trøjer til Arsenal op til dine forventninger?