Årets bedste julegaver!⚽️🎄🎁 Se mere her

Nike The Last Game - Risk Everything og besejr kedelig fodbold

Nike har løftet for deres sidste - og måske også fedeste - video inden VM. Titlen er The Last Game, og det er en intet mindre end fem minutter lang video med Zlatan, Neymar, CR7, Rooney, Iniesta, Ribery, Howard og Luiz i hovedrollerne. Den er ret awesome, så se med her.

Nikes tema for VM 2014 har været "Risk Everything" - sats alt, og det står for tanken om, at man skal turde løbe risici, når man spiller, da det er forudsætningen for at der opstår genial, spontan og smuk fodbold.

Nikes "The Last Game" kører videre på denne tanke, hvor en gal videnskabsmand (hvorfor skal de altid have slikhår og rullekrave...?) har fundet ud af, at spillere som Zlatan og Neymar mister en smule effektivitet ved at løbe risici.

Se vores mange VM fodboldtrøjer lige her.

Derfor har han skabt en række perfekte kloner af verdens bedste fodboldspillere, som har fået elimineret trangen til at tage de risici, der i sidste ende kan afgøre en fodboldkamp eller blot skabe mindeværdige øjeblikke. Hvad ville verden uden Neymars solo-mål, Rooney og Zlatans saksesparksmål og mange flere? Ifølge videnskabsmanden i The Last Chance vil spillet blive bedre. Han er tydeligvis vanvittig.

Disse kloner overtager dog hurtig fodbold, og al spænding, glæde og dynamik forsvinder. Zlatan bliver gadesælger, Iniesta chiller ved nogle møller (hvorfor har vi ikke fanget endnu), CR7 er levende mannequin, Rooney er havnearbejder, og David Luiz og Neymar arbejder som frisører.

Tag kampen op mod langsom, kedelig fodbold med Nike Mercurial Superfly lige her - kun 2.099,- kr.

Det bliver for meget for en af spillets allerstørste legender - og Luis Ronaldo (R9) beslutter sig for at samle de originale stjerner sammen i et endeligt opgør mod de kedelige kloner. Derfor bliver de en efter en hevet ind af Ronaldo og mindet om, hvad det er, smuk fodbold betyder.

Herefter bliver de udstyret med deres nye fodboldtrøjer og fodboldstøvler, og er klar til det endelige opgør mod den onde videnskabsmand og hans kedelige kloner. Det foregår naturligvis i Rio på Maracana, hvor første mål vinder og får lov at blive. Hey, det er da Winner Stays, er det ikke? Yep, det hænger skam sammen, det her...

Genantænd den kreative gnist med Nike Magista Obra fodboldstøvlen - kun 2.099,- kr.

Vi skal ikke afsløre hvad kampen ender, men kan sige så meget, at Zlatan laver saksespark og Neymar tager en selfie. Midt i kampen. Der er ikke sparet på effekterne, og animatørerne har haft frie hænder, ser det ud til.

VM 2014 i Brasilien står for døren, og tiden er inde til at tage det endelige opgør med kedelig, langsom og ensformig fodbold. Og uanset om du tager Superfly, Magista, Hypervenom eller Tiempo på fødderne, er beskeden klar; Risk Everything!

Hvad synes du har været den fedeste Nike-reklame, vi har set gennem tiden - og har du måske en Nike fodboldstøvle, du har været specielt glad for? Del meget gerne dine tanker med os herunder, på Facebook eller Instagram.