Fodboldstøvler er ikke længere et værktøj man tager med på banen for at styrke sine kvaliteter på banen. Det er i høj grad også blevet en måde at udtrykke sin personlighed på. Puma er et af de mærker der ikke er bange for at gå andre veje end de andre, når det kommer til deres fodboldstøvler, og nu har de igen gået i anden retning og givet evoSPEED en "mode make-over".

Fodbold og mode er efterhånden ikke så langt fra hinanden, som de måske har været engang. De fleste af nutidens fodboldspillere bruger moden til at udtrykke dem selv på og samtidig er mode på mange måder blevet central inspirationskilde for mange sportsmærker. Det er i den grad kommet til udtryk i dag, hvor Puma har offentliggjort deres nye kollektion i samarbejde med en række tøjmærker. Kollektionen består af fire forskellige varianter og kommer i et højst begrænset parti på verdensplan.

De fire mærker Puma har hentet ind for at give deres personlige præg på letvægteren fra Puma er ALIFE, KITH, Colette og BAPE. Initiativet er en perfekt fusion af innovation og kreativt design, som Puma altid har en ambition om at forfølge.

Og designet på de fire varianter er da også hver især lige præcis det udtryk for et personligt bidrag, som Puma leder efter. KITH og ALIFE er for eksempel gået hele vejen og brugt deres logo som centrum for designet på deres bidrag.

Det camouflage inspirerede design er lige i BAPE's ånd, som netop går efter det lidt rå og street-inspirede look. Colette har fulgt deres stilrene og simple design og brugt deres karakteristiske blå farve til at designe en fodboldsstøvle, der først og fremmest oser af Paris, hvor mærket til dagligt ligger til land.

Der er ingen tvivl om at Puma elsker at skille sig ud fra mængden. Først med Tricks kollektionen og nu i dette samarbejde med fire eksklusive tøjmærker, gør Puma et stort nummer ud af at udstyre deres fodboldspillere med helt unikke designs. Hvad synes du om ideen om at designe fodboldstøvler på denne måde? Og hvilken af de fire er din personlige favorit?