Den indeværende sæson er endnu ikke afsluttet, men det holder ikke Adidas fra at præsentere den hjemmebanetrøje, som Mourinhos tropper, måske, skal forsøge at forsvare Premier League titlen med. I en kampagne de kalder "Forever Blue", samler Adidas en række af Chelseas stjerner for at fange essensen af London klubbens kultur. Vi har naturligvis taget trøjen under kameralinsen og kigget nærmere på den.

Selv om Mourinho i weekenden valgte at afskrive Chelseas chancer for bringe Premier League pokalen hjem til London-klubben, så mener vi nu stadig at Chelsea stadig er en god kandidat. Adidas har dog allerede tankerne på næste sæson og hvad enten Chelsea løber med titlen eller ej, så skal de ikke bekymre sig om at være ordentligt klædt på til 14/15 sæsonen.

Adidas har sørget for Chelseas trøjer siden de i 2006 overtog ansvaret fra Umbro og siden har de været med til at give Chelsea et design, som indfanger den stolthed som både spillere og fans omkring klubben bærer rundt på. Kampagnen der ligger til grund for Chelseas nye hjemmebanetrøje er netop en understregning af Adidas' ambition om at udtrykke klubbens stolte historie og fodboldarv gennem deres fodboldtrøjer.

Du kan allerede forudbestille den nye hjemmebanetrøje fra Chelsea nu- kun 599,-.

Hjemmebanetrøjen kommer i den kongeblå som vi har lært Chelsea at kende for. Men faktisk har de ikke altid spillet i denne farve. Helt tilbage til begyndelsen var Chelseas officielle farver nemlig Eton, som er nuance af blå (pastelfarve) og var farverne på daværende klubejer, Earl Cadogans dragt når han deltog i væddeløb som jockey. Disse farver blev dog skiftet ud i 1912 med den kongelå, som vi kender i dag og denne farve er gåe hen og blevet et stærkt symbol på den kærlighed klubben bærer rundt på.

Hjemmetrøjen er lavet i et stribet design, som tager inspiration fra slutningen af 1980'erne og starten af 1990'erne. Med en mørk og lys nuance af blå på frontsiden, og en bagside lavet i den karakteristiske kongeblå farve, blander denne hjemmebanetrøje det bedste fra to tider.

Vil du støtte Terry og co. til næste sæson? Så forudbestil deres trøje nu- kun 599,-.

Chelseas velkendte logo sidder, som altid på venstre side af brystet. Men dette logo er heller ikke Chelseas oprindelige logo. Rent faktisk har Chelsea skiftet deres logo ud fem gange, senest da de fyldte 100 år i 2005, hvor deres nuværende logo blev lavet og som mest af alt minder om det logo klubben bar fra 1953-1986.

Som en stor del af Adidas' fodboldtrøjer, så er denne Chelsea hjemmebanetrøje også lavet med deres ClimaCool teknologi, der gør trøjen rigtig behagelig at have på. Placeringen af materialet i stoffet gør at al fugt og sved bliver opsuget og holder trøjen tør og sikrer en lav vægt. Samtidig gør materialet at luft kan løbe rundt i trøjen og holde spillerens temperatur nede på et minimum.

I kampagnen sætter Adidas fokus på mange af de mindeværdige øjeblikke klubben har gennemlevet i nyere tid og det er netop essensen af dette, som Adidas og Chelsea i samarbejde forsøger at udtrykke både gennem kampagnen, men også gennem den nye hjemmebanetrøje. Administrerende Direktør i Chelsea, Ron Gourlay, udtrykker også stor tilfredshed med det nye design: "Det kreative tema fra "Forever Blue" og indfangsten af disse mindeværdige øjeblikke, som lever i spillernes og fansenes tanker er en fantastisk måde at bringe liv til denne nye hjemmebanetrøje"

Er du Forever Blue? Forubestil den nye Chelsea hjemmetrøje nu- kun 599,-.

Chelsea FC har i løbet af 00'erne i den grad sat en tyk streg under den storklub de sigter efter at være og med Mourinho tilbage på bænken er der ingen tvivl om at klubben drømmer om flere storhedstider. Denne nye hjemmebanetrøje hjælper spillerne med at udtrykke deres stolthed til klubben og sammen med de Adidas bedste teknologier indenfor sportstøj er der ingen tvivl om The Blues vil fortsætte med at jagte storhed. For som Jose Mourinho siger i videoen: "Once a Blue, Forever Blue".

Denne sæson skal lige overstås, men i hvert fald behøver Mourinhos tropper ikke at bekymre sig om, hvilken trøje de skal spille i til næste sæson. Det har Adidas allerede sørget for. Designet er kombineret i en klassisk/moderne stil og det er absolut en trøje Mourinho og co. kan bære med stolthed. Hvad synes du om Chelseas nye hjemmebanetrøje? Glæder du dig til at se dem i det nye design og skal du selv have den?