Solens land får en flot og farverig udebanetrøje til VM-slutrunden i Brasilien, som Kagawa, Honda, Nagatomo & Co. var det første landshold til at kvalificere sig til. Kig os over skulderen når vi tager Japans nye - og temmeligt neongule - udebanetrøje, der tager inspiration i fællesskabet, under luppen.

Adidas' designere har haft fuld skrue på farvepaletten, ved skabelsen af den nye Japan udebanetrøje der skal bruges ved sommerens nærtforestående VM slutrunde. Det er en trøje der ganske give vil dele vandene, men her hos Unisport er vi altid glade for en fodboldtrøje der rejser sig fra mængden. Og det må man sige at den nye Japan udebanetrøje gør.

Det første man bider mærke i ved den nye Japan udebanetrøje er selvsagt de meget stærke farver trøjen er lavet i. Først og fremmest skal en udebanetrøje naturligvis fungere som substitut for hjemmebanetrøjen. Det klarer denne trøje ganske fremragende må man sige. Men en udebanetrøje er også designernes virkelige mulighed for, at hylde nogle bestemte kulturelle ting.

Støt Solens Land med den flotte udebanetrøje. Forudbestil dit eksemplar i dag - 549,-

Med de flotte og markante farver ønsker Adidas, at give en hyldest til det innovative og moderne samfund som Japan repræsentere. Farverne skal repræsentere den kollektive japanske ånds styrke i en hastigt voksende verden.

På venstre bryst sidder det japanske fodboldforbunds logo. Som en rigtig flot detalje har Adidas lavet konturer i trøjen omkring logoet, så det giver indtrykket af en sol. En klar og tydelig reference til Japans tilnavn Solens land.

Over logoet er også det japanske flag, at finde. En virkelig flot gestus til det loyale japanske folk, der altid står bag deres helte, uanset hvor langt væk fra hjemlandet de spiller.

Den japanske udebanetrøje kommer også til børn. Kan forudbestilles nu til bare 449,-

Når det kommer til trøjesponsor er alting som det plejer, at være. Adidas har siden år 2000 været leverandør af spilledragter til det japanske landshold, og med en flot trøje som denne er der heller ingen grund til at det samarbejde skulle stoppe lige foreløbig.

Har man Adidas som trøjesponsor, så kommer der også helt automatisk tre striber på ærmerne. Således naturligvis også på den japanske udebanetrøje, hvor Die Drei Streifen er holdt i samme blå nuance, som japanernes hjemmebanetrøje har.

Ærmekanterne er holdt i samme farve, som striberne på trøjen. Den blå farver bryder den klare neon farve flot, og giver trøjen en modig kontrast.

På trøjens ryg har Adidas lagt en orange stribe ind, der virkelig sætter streg under at denne trøje er tiltænkt ungdommen. Med denne orange stribe er det næsten svært, at tage øjnene fra den japanske udebanetrøje. Den skriger på opmærksomhed.

Den nye hjemmebanetrøje er designet og udviklet i Adidas' banebrydende ClimaCool-materiale, der er exceptionelt godt til at transportere sved og fugt vægt fra kroppen. Samtidig vejer det ikke særlig meget og det gør trøjen meget komfortabel at have på.

Vi er spændte på, at se hvordan det kommer til, at gå for Kagawa, Uchida og resten af det japanske hold ved VM-slutrunden til sommer. En ting er helt sikker: Hvis de spiller i denne trøje, så er det umuligt ikke, at få øje på dem.

En spændende og absolut anerledes trøje til det japanske landshold. Er den for meget, eller er den lige dig? Del din mening med os i kommentarfeltet eller på Twitter og Facebook.