Årets bedste julegaver!⚽️🎄🎁 Se mere her

Nike fokuserer på mulighederne i helt ny kampagne

For 25 år siden kom Nike op med sloganet Just Do It, der har knyttet sig til den amerikanske sportsgigant lige siden, og for at fejre det jubilæum har Nike givet sloganet et lille twist med en ny kampagne, der fokuserer på muligheder.

Engang var Nike mest kendt for at være sejrens gudinde i den græske mytologi, men i dag er der nok væsentligt flere, der forbinder navnet med den amerikanske sportsgigant, der igennem årtier er blevet ved med at redefinere sig selv og passionen for alt sport. Nike har en unik position på sports-markedet, og med sloganet Just Do It har giganten haft en sætning, som har knyttet sig til mod, vilje og frygtløshed.

Det er 25 år siden, at Nike fandt på sloganet, og i anledning af det jubilæum har Nike valgt at give sloganet et lille twist, så det nu fokuserer på de uanede muligheder, der findes. Det gør Nike med en helt ny kampagne Possibilities, hvor de også opfatter alle interesserede til at deltage i udfordringer, som der i det næste stykke tid løbende bliver lagt op på Nikes hjemmeside.

I traileren til den helt ny kampagne finder man bl.a. den spanske forsvarsspiller Gerard Pique, der optræder sammen med basketballstjernen LeBron James, tennisspilleren Serena Williams og boksegiganten Andre Ward. De skal være med til at inspirere alle interesserede sportsfolk. For hvis man kan spille fodbold, hvorfor så ikke bare udfordre de bedste, og hvis man kan løbe en kilometer, hvorfor så ikke løbe et marathon? Med den nye kampagne opfodrer Nike til at man skal udforske de muligheder, som sporten giver en og lade være med at lade sig begrænse.

Nike vil gerne have alle med, og derfor forsøger man sig i den kommende tid med en række interaktive udfordringer gennem Nike+ Running App, hvor folk kan tage imod en række udfordringer eller sågar udfordre ens venner. På den måde kan man se hvordan man klarer det i forhold til sine venner, og ifølge Nike få den ekstra motivation til at yde en indsats.

Nike har i mange år været berømt for deres slogan 'Just Do It' og nu lancerer giganten så en ny kampagne, der fokuserer på muligheder og at man ikke skal lade sig begrænse. Tør du drømme stort? Og hvad vil du gerne opnå med din fodbold? Som altid hører vi meget gerne dine kommentarer her, på Facebook og på Twitter.