Begyndelsen på en ny æra | Ny udebanetrøje til AC Milan

29.06.2017

Skrevet af Frederik

adidas og AC Milan har i dag afsløret et helt nyt design for klubbens udebanetrøje 2017/18-sæsonen. Trøjen hylder fortiden og nutiden af et ikonisk fodboldhold med et nyt retro-design skabt til at matche den moderne gadestil.

De tidlige 90'ers og 00'ers storhed er blevet sat på standby de seneste år. AC Milan har ikke deltaget i nogen af de europæiske turneringer siden 2013/14 sæsonen. En uvandt situation for de italienske giganter, som har vundet den største europæiske turnering hele syv gange. Men i 2017/18 sæsonen vil AC Milan igen være at finde under fremmede himmelstrøg. For første gang siden UEFA Cup i 2008/09 er Rossoneri at finde i UEFAs næstfineste selskab: UEFA Europa League.

Det er enden på Berlusconis æra og starten på et nyt AC Milan projekt. Klubben har allerede skaffet en del nye ansigter til truppen før transfervinduets officielle åbning. Og adidas har samtidig udstyret AC Milan med noget nyt; udebanetrøjen 2017/18.

Fortsættes nedenfor.

Den nye AC Milan udebanetrøje bevarer klubbens DNA, mens den integrerer en moderne trend i et retro-design. Til trøjen har adidas designet et grafisk mønster, som danner bro mellem fortiden og nutiden. Zigzag-grafikken er konstrueret omkring et tilbagevendende “M”-logo. Logoet er inspireret af et rødt og sort “M”, taget fra et AC Milan-dokument, hvorfra klubben godkendte et logo for trøjerne i sæsonerne 1982/83 og 1983/84. Dette logo er blevet genskabt i trøjens mønster.

Mens den nye udebanetrøje indeholder stilmæssige innovative tiltag, hylder den samtidig AC Milans dominerende historie. Den hvide trøje indeholder to toner af røde og sorte striber, ligesom den berømte trøje fra UEFA Champions League-triumferne i 2002/03 og 2006/07. Og for også at slutte i det nostalgiske hjørne hylder designet af kraven og ærmerne 1966/67-trøjen.

Du kan også hylde AC Milan - få fingrene i dit eksemplar af udebanetrøjen lige her.