If it's not blue, it will be: adidas og Chelsea farver hjemmebanetrøje blå igen

16.07.2015

Skrevet af Jonathan

“If it’s not blue, it will be”. Sådan lyder adidas’ nye kampagne i forbindelse med præsentationen af sidste års engelske mestres, Chelsea, nye hjemmebanetrøje. Den blå farve er i dag blevet synonym med London klubben og det er da også klubbens DNA, der danner fundamentet for designet i år. Læs hvorfor her…

Med Mourinho bag roret er Chelsea kommet helt på toppen igen. Et sted som, i særdelshed Mourinho, bragte Chelsea hen i første omgang. Vi skal dog tilbage til 1980’erne for at finde inspirationskilden til årets hjemmebanetrøje, hvor flere design elementer er hentet fra. Det er især de røde og hvide striber omkring krave,ærmer, shorts og sokker, som hylder klubbens trøje historik. Det samme gør det nålestribede design, som har været en del af designet på adskillige trøjer gennem de seneste 30 år.

Du kan forudbestille den nye Chelsea hjemmebanetrøje allerede nu - Pris: 649,-

En helt unik feature ved årets hjemmebanetrøje er fingeraftrykket som er vævet ind i et label i bunden af hver trøje. Aftrykket fungerer som et symbol på hvert individs identitet og er også en måde at forbinde klubbens hjemmebanetrøje endnu tættere med de loyale fans verden over. Hvis fingeraftryk adidas har benyttet sig af, melder historien intet om. Måske er det Grønkjær…?

Chelsea er klar til at gribe den nye sæson ved hornene og fortsættet med at vise verden, hvorfor de fortjener titlen som engelske mestre. Den nye Chelsea hjemmebanetrøje er som en Chelsea hjemmebanetrøje skal være, eller hvad?