Nike har startet en viral kampagne, som kører for fuld tryk på Twitter. Her har fodboldspillerne Rio Ferdinand og Cristiano Ronaldo begge lavet deres nytårsfortsæt, som er et bud på, hvordan de kan Make it Count, som de siger. Uanset dit mål, vil Nike gerne udfordre dig til at blive bedre, hurtigere og mere passioneret i 2012 - og derfor har de sat gang i deres Make it Count-kampagne, hvor en masse af deres topatleter laver et løfte for 2012. Det foregår på Twitter med hashtagget #makeitcount, hvor både Cristiano Ronaldo og Rio Ferdinand allerede har været i gang - og sidstnævnte har endda også fået lavet en temavideo, hvor hans nytårsfortsæt bliver uddybet. Således er Ferdinands løfte til sig selv, at han vil vinde flere trofæer i år - gør han det, vil han gå hjem med et smil på læben. Samtidig har han skrevet på Twitter, at han har "Much to learn. Plenty to teach" - altså meget at lære, men tilsvarende meget at lære fra sig. Her har også det engelske stjernefrø Jack Wilshere skrevet, at han vil "Come back for club. Prove it for country". For at sætte gang i kampagnen for alvor, har Nike udfordret alle sportsudøvere til at forbedre sig og lave et løfte til sig selv - og det kan de gøre sammen med alverdens topatleter på Twitter ved at bruge #makeitcount tagget. Ydermere teaser Nike for, at der vil komme en annoncering d. 19. januar 2012, som helt vil ændre måden vi ser spillet på. Hvad synes du om Rio Ferdinands løfte, og har du selv lavet et #makeitcount-løfte til 2012? Del det meget gerne med vores Twitter-profil hvor vi gerne hører dit løfte. Og hvad tror du der kommer til at ske d. 19.? Hold øje med Unisport.dk for mere info.