Efter en forventet oprykning sidste år, så forsætter fremgangen i år. Selvom det nok ikke kommer bag på de fans, som følger Århus klubben tæt. Så var der ikke mange, som havde forudset, at Århus klubben 2 runder før vinterpausen ville ligge nummer 5 i Superligaen. AGF kæmper med i toppen af Superligaen, og er kun et enkelt point fra at være a´ point med både AaB og FC Midtjylland på 3. og 4. pladsen. I weekenden blev den nye AGF limited edition 3. trøje 11/12 afsløret. Og vi tager selvfølgelig et nærmere kig på detaljerne på den nye AGF fodboldtrøje fra Hummel. Du kan allerede nu bestille AGFs 3. trøje 11/12 til både børn og voksne med 1-3 hverdages leveringstid: AGF 3. trøje 11/12 Limited Edition til 499,-. AGF 3. trøje 11/12 Børn Limited Edition til 449,-. Trøjens grundlæggende design er det samme, som AGF hjemmebanetrøje 11/12 og AGF udebanetrøje 11/12. Den specielle kombination af en V-hals og rund hals er blevet et tema for årets AGF fodboldtrøjer. AGFs fodboldafdeling har en historie, som går helt tilbage til 1902. Det var dog først i 1962, at det logo vi ser i dag kom på klubtrøjerne. Byvåbnet, som danner den blå midte, er det ældst bevarede byvåben i Danmark. Der er en del debat om, hvad de to tårne forestiller, men der er bred enighed om, at herrerne i blå er Sct. Clemens til venstre og apostlen Paulus til højre. Paulus som en religiøs gestus og Sct. Clemens er Aarhus' skytsengel. Hovedsponsoren for AGF er Kristelig Fagbevægelse, som i daglig tale kaldes Krifa. Sponsoraftalen var i starten genstand for meget stor diskussion, som senere er faldet mere til ro. Hummel har på trøjerne sat et mærke på, hvor vi bliver mindet om, at AGF ikke bare er en oprykker, men de 5-dobbelte danske mestre. De vandt DM 3 gange fra 1954-57, igen i 1960 og sidst i 1986. Trøjerne bærer et præg af den genvundne stolthed, som man føler på NRGI Park i disse dage. Og netop stolthed er et tema på årets kollektion. Stolte som få, Stolte AGF i hvid og blå, står der på denne AGF 3. trøje, som kun udkommer i begrænset oplag. Teksten ses kun som kontrast farve fra afstand. Det er kun, når man kommer tæt på, at det bemærkes, at teksten kan læses. På det andet ærme er stolthed igen i fokus. En sang man kender fra tribunerne er indskrevet på ærmerne: ”We're GF and we're proud of it.” Hummel har lanceret sæsonens sidste og mest usædvanlige AGF fodboldtrøje. Hvad synes du om farvevalget? Formår Hummel at lave en fodboldtrøje, som både formår at være en 3. trøje (altså ikke ligner de to andre) og udstråler AGF? Giv dit besyv med i kommentarfeltet nedenfor.