Med godt to måneder til årsskiftet opjusterer Adidas forventningerne for 2010 på fodboldsiden. Forventningerne er endda så høje, at Adidas forudser et rekordstort salg. 2010 bliver et stort fodboldår med højdepunkt i sommerens VM-slutrunde i Sydafrika. Dette giver grund til stor optimisme hos tyske Adidas. Med det forestående VM, aftalerne med UEFA samt det øvrige salg forventer Adidas, at salget af fodboldtrøjer, merchandise og andre fodboldrelaterede produkter vil være større end nogensinde før, og således overgå den hidtidige rekord fra 2008. På trods af den verdensomspændende finanskrise er salget af fodboldprodukter forsat i fremgang, og for Adidas’ vedkommende ser fremtidsudsigterne endnu lysere ud ved en række øvrige faktorer. Som eksempel herpå kan næste sommers VM-slutrunde nævnes. Ved VM-slutrunden vil Adidas som minimum være trøjesponsor hele 12 hold. Til sammenligning var der ved VM 2006 i Tyskland otte hold, der spillede i Adidas, hvilket blot understreger Adidas’ markante fremgang på fodboldmarkedet de seneste par år. Ud over VM-slutrunden vil købet af Reebok begynde at give afkast. Adidas har gennem det seneste halve år arbejdet på en række programmer og projekter for at få Reebok tilbage til toppen af fodboldindustrien. Reebok er således også i en markant udvikling for tiden, og vil sammen med Adidas opleve et rigtigt stort år i 2010. Du kan allerede nu tage forskud på Adidas’ store succes. Her på unisport.dk har du muligheden for at forudbestille de flere af nye VM-landsholdstrøjer fra Adidas.