Danske Hummel har gennem de sidste mange år været anført at den innovative direktør Christian Stadil, efter han overtog et mærke som havde haft bedre tider. Meget er sket siden overtagelsen, og Hummel har i høj grad taget for sig af sportsmarkedet. Nationalt såvel som internationalt. I dag er Hummel akkurat som de største af de største, et eftertragtet brand, som unge mennesker flokkes for at have på i deres dagligdag, og selv nogle af de største stjerner bærer Hummel. Derfor er det i dag et dansk mærke, som har det bedre end måske nogensinde, og noget vi alle kan være stolte af. Man forsøger hele tiden at være på forkant og lave ting som ikke er helt så strømlinede, som man ellers kunne forvente af et internationalt brand. Et eksempel er deres engagement med Tibet, hvor man virkelig fik sat fokus på landets tilstand. Nu har man så gjort det igen. I samarbejde med Red Barnet har man lavet en enestående aftale, som sikrer landets fodboldhold trøjer og samtidig donerer man hele 8% af fodboldtrøjesalget direkte til Red Barnet. Disse penge bruges i slumkvartererne i Sierra Leones hovedstad, Freetown. Sierra Leone er bedst kendt som et fattigt land, som er blevet stærkt mærket af flere års borgerkrig, som har sat sine spor. Men samtidig er det også et rigtig fodboldgalt land, hvor landsholdet spiller en rigtig god gang fodbold. Leone Stars, som holdet bliver kaldt på de kanter, skal altså nu til at spille i Hummel-trøjer, hvor 8% som sagt går til velgørenhed i hovedstadens slum. Disse trøjer sælges eksklusivt blandt et udvalg af specialforretninger, hvor Unisport naturligvis er at finde. Ejer og direktør for Hummel, Christian Stadil, havde følgende kommentar i forbindelse med offentliggørelsen af det nye samarbejde: ”Sierra Leone har fået titlen ’det værste land at overleve i’, og siden begyndelsen af 1990’erne, har folket i landet levet under frygtelige forhold. I sådanne tider, er det ekstremt vigtigt at folket får noget at fokusere på og noget at være sammen om. Leone Stars har altid været et samlingspunkt for folket. At være med til at støtte landets stolhed og vende fodboldstjernerne til rollemodeller for børnene, samt at hjælpe børnene sammen med Red Barnet, gør mig virkelig stolt. Og dette partnerskab er perfekt for alle de indvolverede parter.” Sierra Leones egen befolkning, vil også kunne komme til at købe de originale trøjer i hjemlandet. Kampene på hjemmebanen har typisk fulde huse og hele 40.000 tilskuere, hvilket vidner om den interesse Leone Stars skaber omkring sig i hjemlandet. Hummel har ydermere gjort noget, som firmaer normalt ikke tør på de breddegrader. Produktionen af blandt andet disse trøjer, kommer nemlig til at foregå i Afrika, for at skabe flere jobs i regionen og generelt bakke interessen op med mere end ord og velgørende kroner. En beslutning der helt sikkert vil få konkurrenter til at følge skarpt med fra sidelinien. Som sagt, så vil den nye Hummeltrøje komme til salg i det nye år og du vil naturligvis kunne finde den i Unisport, som er stolte af at være en af de udvalgte butikker der kommer til at føre trøjen. Husk at ud over at få en unik fodboldtrøje, så er du også med til at støtte en overordentlig god sag. Både for slumkvatererne i Freetown, men ligeledes i hele Afrika. Hvad synes du om tiltaget? Skal du selv have sådan en trøje, når den kommer? Giv din mening til kende i bunden af nyheden.