Vi har tidligere skrevet om den nye tyske landsholdstrøje og Adidas’ forventninger til salget af denne. Man regnede med at det ville runde en million solgte trøjer under slutrunden og allerede nu kan Adidas melde ud, at dette mål er nået. En fantastisk bedrift for Adidas, når man tænker på at Tyskland først igår kvalificerede sig til kvartfinalerne og generelt ikke ligefrem har imponeret endnu. Men det kan nå at komme og ud over tyskerne, så er der mange andre der køber de to nye trøjer, da de er så unikke som de er. Men derudover, så vælter millionerne og milliarderne ind hos Adidas i disse dage. Faktisk så har salget indtil videre for Adidas allerede været 50% bedre end mesterskaberne i Portugal i 2004, hvilket i sig selv er helt vildt. For at sætte tal på, så hentede Adidas i 2004 ca. 800 millioner EURO i salg som var direkte relateret til EM-slutrunden. To år senere, da Tyskland havde værtsskabet for VM, rundede salget svimlende 1,2 milliarder EURO. Indtjeningen i år for Adidas på fodbold alene, har allerede rundet 80% af det budgetterede, så der er god grund til at holde armene over hovedet hos den tyske fodboldgigant. Man regner med at sælge mere end 1.5 millioner fodboldtrøjer under EM, og man har stadig Spanien, Frankrig og Rumænien, som fortsat lever i turneringen. Og som Chief executive, Herbert Hainer, sagde på en pressekonference igår: ”Og hvis Spanien fortsætter med at spille som de har gjort indtil nu, så kan det blive endnu flere.” En imponerende bedrift af Adidas, men bestemt også noget som vi har kunnet mærke både på Unisport.dk og i vores Unisport Fodboldshop på Vesterbrogade 4. Hvis du vil sikre dig en af EURO 08 foboldtrøjerne, så skal du slå til nu, og klikke her.