Den sydfranske storklub Marseille, som sluttede denne sæson som en flot 3’er i Le Championnat, skal endnu en gang på europæiske eventyr til næste år. Og det vil man gøre med stil, hvis man skal tage udgangspunkt i den nye udebanetrøje. Marseille har gennem tiden været garant for virkelig klassiske og vovede trøjer, som også fanger interesse i Danmark, som vi kan mærke i Unisport. I år blev det til en klassisk hvid/blå hjemmebanetrøje, en flot udebanetrøje og 3. trøjen i orange, som var en hyldest til en af de vigtigste fangrupperinger på Velodromen i byen. 3 trøjer, som har vakt stor glæde hos alle Marseille- og fodboldtrøje-fans. Derfor er der igen i år store forventninger til de nye trøjer, som man skal spille med i sæsonen 2008-09 og vi må indrømme, at de indtil videre absolut ikke har skuffet os. Den nye udebanetrøje, som vi arbejder på at få ind i vores kollektion, har endnu engang sat standarden for fodboldtrøjer og hvad man kan tillade sig. To nuancer af turkis, samt mørkeblå er grundfarverne i trøjen. Marseille-logoet er mørkeblåt og Adidas logo under halsen er i guld. Kraven er traditionel, men så stopper det også, for som du kan se på billedet, så er der tale om en helt ny måde at tænke fodboldtrøje på. Det der populært kaldes for harlekintern pryder hele forsiden af trøjen og danner et mønster som man vist aldrig har set på en fodboldtrøje før. Typisk er det et klassisk tennis, golf eller decideret modedesign at bruge disse tern, men Marseille og Adidas har endnu engang bevist, at det kan lade sig gøre at bryde mønstre og tillade sig lige, hvad de har lyst til. Til glæde for alle fodboldtrøje-elskere. Som sagt håber vi i Unisport at vi også kan præsentere denne trøje i vores kollektion og vi vil informere om dette, når vi forhåbentlig kan præsentere den herinde.