Et af de ledende sportsmærker i fodboldsporten, har gjort endnu et kup i fodboldverdenen, på vejen mod at nå det erklærede mål, som værende fodboldens ubestridte leder i 2010. Nike har nemlig i dag annonceret, at man fra 1. januar 2011 er hovedsponsor for det franske landshold helt frem til 2018. Dermed bliver man sponsor for et af verdens bedste landshold til VM i 2014 og 2018, hvilket altid har været Nikes primære udstillingsvindue i fodboldverdenen. Det er utvivlsomt et slag i ansigtet for Adidas, som ellers igennem de sidste 37 (!) år har været Frankrigs hovedsponsor for fodboldlandsholdet. Man har fejret store triumfer i Adidas, men nu får man altså kun den mulighed til EM i år og VM i 2010. Derfor ville den nye landsholdstrøje også blive den sidste, som Adidas lancerer sammen med det franske fodboldforbund FFF. Hos Nike er man naturligvis glade over at have sikret sig en af de mest promninente landshold og Fabrice Ducceschi, General Manager af Nike France siger: ”Den er en god dag for Nike Football og det er det perfekte match for vores brand. Dette partnerskab vil understrege Nikes førerolle i fodbold og vi vil fortsætte med at levere førende produkter til fodboldindustrien, i forbindelse med den næste fase af vores vækst.” Siden 1990, hvor man satsede målrettet på fodboldmarkedet hos Nike, er indtægterne på markedet steget fra 40 millioner dollars til 1.5 milliarder dollars. Så der er ingen tvivl om Nikes utrættelige fremgang og at sponsere Frankrigs landshold er endnu et skridt på vejen. Klik her, hvis du vil sikre dig den næstsidste landsholdstrøje fra Adidas til det franske landshold.