Warrior Sports har løftet sløret for FC Portos nye hjemme- og udebanetrøjer, og hvor hjemmebanetrøjen er klassisk med hvide og blå striber har udebanetrøjen noget mere fart på med et camouflage-design. Se med her.

FC Port er den mest dekorerede portugisiske klub, og derfor må man sige at Warrior Sports har gjort noget af et kup, da de fik Porto i stalden. Holdet fra havnebyen, der aldrig er rykket ned fra den bedste portugisiske række, har fået nye dragter til næste sæson - og vanen tror med Warrior holder de hjemmebanen enkel og klassisk mens udebanetrøjen har fået et mere vildt design.

Hjemmebanetrøjen virker umiddelbart som et sikkert spillet kort - man kan ikke rigtig lave om på det faktum, at en FC Porto fodboldtrøje skal være hvid med blå, lodrette striber. Alligevel har Warrior vist sans for detaljen og lavet 11 små lyseblå striber i hver stor, blå stribe. Disse tynde 11 striber symboliserer de 11 spillere på banen - men som en sjov twist deler de også den tykke blå, lodrette stribe i 12 dele. Den 12. del er en hyldest til FC Portos 12.mand; fansene.

Om hjemmebanetrøjen siger Warrior Football's General Manager, Richard Wright, at "Udfordringen for Warrior har været ikke bare at levere en trøje der tager et stort skridt fremad ind i en ny æra for klubben, men også en trøje der inkorporerer elementer fra fortiden."

Samtidig har Warrior også frigivet FC Portos nye udebanetrøje, der er blevet designet en kende mere vovet end hjemmebanetrøjen. Den er nemlig blevet lavet med et camouflage-design holdt i forskellige blå nuancer, som hylder havnebyen Portos forhold til havet.

Udebanetrøjen må i den grad siges at være kreativ, og Warrior selv siger, at deres designerne fik kreativ frihed til at vise den kampånd, som FC Porto står for, og her passer camouflage-mønsteret glimrende ind. Samtidig opfordrer Warrior FC Porto til altid at være beredte med ordene Sempre Preparados.

Hvad synes du om de nye FC Porto trøjer - og er den nye Warrior-stil noget for dig? Del meget gerne dine tanker om Portos nye dragter med os i kommentarsektionen herunder, på Facebook, Twitter og Instagram.